کد خبر: 278939
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۷:۴۷:۰۰
| |

رییس فدراسیون ورزش روستایی:

رونق بازی‌های بومی باعث تعدیل آسیب‌های اجتماعی می‌شود

غلامرضا جعفری رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی ‌های بومی محلی عنوان کرد: رونق بازی‌های بومی و محلی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور باعث تعدیل آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

رونق بازی‌های بومی باعث تعدیل آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 278939
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۷:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا جعفری روز پنجشنبه در ششمسن المپیاد فرهنگی و ورزشی روستائیان استان خوزستان که در سالن 22 بهمن ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد گفت: یکی از راهکارهای احیا و ترویج بازی های بومی و محلی، برگزاری برنامه های ویژه در راستای شناخت این بازی ها به نسل جدید است که با همت مسئولان ورزش خوزستان جشنواره ای از بازی های بومی و محی برگزار شد.


وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در کشور، عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری،صیانت از میراث ناملموس کشور ،انسجام اقوام ایرانی، احیای بازی های بومی محلی و انتقال این بازی ها به نسل جوان است.


رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی ‌های بومی محلی با اشاره به این که رسیدن به بلوغ فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ساز و کارها و نگرش ارزشی اقوام امکان پذیر است، گفت: ما به دنبال تبیین کارکردهای علمی بازی های بومی و محلی هستیم تا بتوانیم از بعد آموزشی و تربیتی این بازی ها در جهت تربیت نسل آینده، بهره بگیریم.


وی اضافه کرد: ما نیز همچون سایر کشورهای جهان، علاوه بر این که از هویت بازی های بومی و محلی صیانت می کنیم، بنا داریم جاذبه ها و ویژگی های بارز ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی را از طریق برگزاری جشنواره ها به نمایش بگذاریم.


جعفری افزود: برای اولین بار کتاب « اطلس بازی های بومی محلی» در قالب 340 بازی و بالغ بر 900 صفحه توسط وزیر ورزش و جوانان در مجمع روسای فدراسیون ها رونمایی شد و در روز جهانی ورزش و با همکاری یونسکو جلد دوم این کتاب که بیش از 400 صفحه است در چارچوب سیاست های احیا و ترویج ورزش های سنتی رونمایی می شود.


وی گفت: حفاظت از میراث فرهنگی و ورزشی کشور باید جزئی از دغدغه همه دستگاه ها باشد و انتظار می رود حضور پررنگ تر رسانه ها بتواند این فعالیت ها را بیش از پیش در جهت آشنایی همگان با این ورزش ها انعکاس دهد.


سید کریم حسینی، رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌ های بومی محلی خوزستان نیز در این نشست گفت: در سال گذشته بیش از 200 جشنواره ورزش ‌های بومی محلی و ورزش روستایی در خوزستان برگزار شد که این موضوع نشان می ‌دهد ظرفیت زیادی در ورزش‌های بومی وجود دارد.


وی بیان کرد: در سال 97 بازی های بومی و محلی مختلفی در استان برگزار شد و امروز از ورزشکاران برگزیده تقدیر می‌ شود.

در پایان ششمین المپیاد ورزش روستایی و بازی ‌های بومی محلی خوزستان از 270 ورزشکار موفق در سال 97 تقدیر شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها