رئیس کمیسیون عمرانی مجلس:

60 هزار میلیارد ریال برای بافت های فرسوده اختصاص یافت

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بودجه سال آینده دولت، 60 هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید قیر مورد نیاز بافت‌های فرسوده کشور اختصاص یافته است.

60 هزار میلیارد ریال برای بافت های فرسوده اختصاص یافت
کد خبر: 278940
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۷:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا رضایی کوچی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در آبادان گفت: درصد زیادی از شهرهای آبادان و خرمشهر دارای بافت فرسوده هستند که برای رفع آن نیازمند حمایت دستگاه های مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی، بهداشت، درمان ، آموزش و پرورش و وزارت کشور می باشند.


وی افزود: آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس زیرساخت های شهری را به واسطه جنگ از دست دادند و برای حل معضلات شهری در بخش عمران باید به کمک این 2 شهر شتافت.


رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: در فروردین ماه سال آینده، مشکلات عمرانی آبادان و خرمشهر مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت و وزیران مربوطه با حضور در این نشست راهکارهای خود برای خدمات دهی بیشتر به این 2 شهر را ارائه خواهند داد.


وی ،خواستار پرداخت عوارض سایر ارگان های اجرایی به شهرداری آبادان شد و گفت: در آبادان ارگان های مهمی از جمله بنادر و پالایشگاه وجود دارد که باید در بحث عمرانی این شهر و برای رفاه آسایش شهروندان نگاه ملی داشته باشند.


رضایی کوچی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های شهری در آبادان و خرمشهر افزود: ظرفیت های خوبی در این منطقه وجود دارد، زیر سیاخت های مهم و اصلی در این 2 شهر وجود دارد که باید از آن برای رفع مشکلات استفاده شود.


وی با اشاره به نیاز شهرداری به قیر برای آسفالت معابر شهری اظهار داشت: شهرداری آبادان عوارض زیادی از سازمان تامین اجتماعی و پالایشگاه طلب دارد و این دستگاه ها موظفند درآمدها و مطالبات شهرداری را برای رفع معضلات عمرانی وصول کنند.


رضایی کوچی تصریح کرد: زیر ساخت اصلی شهرهای آبادان و خرمشهر توسط جنگ تخریب شد و پس از آن هم به طور کامل ساخته نشده لذا می توان به لحاظ شرایط جنگ، تسهیلات ویژه ای را به این 2 شهر اختصاص داد.


وی با اشاره به معضلات مالی شهرداری های کشور گفت: در تمام کشور، شهرداری ها با مشکل تامین اعتبار مواجه هستند و عمده شهرداری ها نیز دچار ورشکستگی شدند و باید از ظرفیت وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت نفت برای کمک به عمران شهری استفاده کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها