کد خبر: 278963
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

نشست آشتی‌کنان حریری و بن سلمان

نشست آشتی‌کنان محمد بن‌سلمان با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان بعد از آخرین سفر حریری به ریاض که منجر به گروگان گرفتنش شده بود برگزار شد.

نشست آشتی‌کنان حریری و بن سلمان
کد خبر: 278963
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست آشتی‌کنان محمد بن سلمان با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان بعد از آخرین سفر حریری به ریاض که منجر به گروگان گرفتنش شده بود برگزار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه لبنانی خبر داد بعد از قطع شدن شبه کامل روابط حریری و بن سلمان که بعد از حادثه گروگان گرفته شدنش در ریاض به وقوع پیوست، آشتی‌کنان 7 ساعته‌ای بین این دو دور از چشم رسانه‌ها برگزار شد.

این منابع تاکید کردند در این نشست، مسئله حل و فصل مسائل مالی و حقوقی موسسه تحت مالکیت حریری در عربستان بعد از تسویه بدهی‌های معوقه آن بررسی و در مورد آن به توافق رسیده شد تا بعد از آن مسئله روابط بین دو کشور نیز در دستور کار این جلسه که تا ساعات اولیه بامداد ادامه پیدا کرد، قرار بگیرد.

گفته می شود در این نشست حریری و بن سلمان بر سر اجرایی کردن طرح شورای عالی مشترک سعودی ـ لبنانی به توافق رسیدند و مقرر شد، وزرای دو کشور در لیست پروژه‌هایی که عربستان باید در لبنان از آنها پشتیبانی کند به توافق برسند.

در این نشست بن سلمان بار دیگر به نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد ریاض، ایران و حزب‌الله را دشمنان خود می‌داند اما به هر شکل شرایط داخلی لبنان را هم درک می‌کند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها