رئیس دفتر سیاسی حزب اعتمادملی :

قانون انتخابات حزبی شود، نیازی به محدودیت دوره عضویت نمایندگان نیست/ نمایندگی مجلس به تجربه نیاز دارد

سیدرحیم ابوالحسنی، رئیس دفتر سیاسی حزب اعتمادملی با بیان اینکه نمایندگی مجلس به تجربه نیاز دارد، گفت: اگر قانون انتخابات حزبی شود، شاهد مشکلات فعلی در انتخابات مجلس نخواهیم بود و نیازی نیست که برای نمایندگان محدودیت دوره عضویت در مجلس در نظر گرفته شود.

قانون انتخابات حزبی شود، نیازی به محدودیت دوره عضویت نمایندگان نیست/ نمایندگی مجلس به تجربه نیاز دارد
کد خبر: 278965
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۰۸:۲۱:۳۶

اعتمادآنلاین| سیدرحیم ابوالحسنی، رئیس دفتر سیاسی حزب اعتمادملی با اشاره به اینکه مصوبه اخیر مجلس درباره محدود شدن دوره عضویت نمایندگان مجلس یک فیگور و ژست است، بیان کرد: نمایندگی مجلس به تجربه نیاز دارد و هر چه تجربه نمایندگان بیشتر باشد، عقلانیت و درک آنها بیشتر شده و در این شرایط احتمال تصویب قوانین بهتر وجود دارد. از سویی انتخاب یک نماینده حق مردم است و چه اشکالی دارد که مردم یک حوزه انتخابیه چندین دوره به یک نماینده که از نظر آنها کارآمدی دارد، رأی داده و او را انتخاب کنند؟

وی همچنین با بیان اینکه اگر قانون انتخابات حزبی شود، شاهد مشکلات فعلی در انتخابات مجلس نخواهیم بود ادامه داد: مشکل از قانون انتخابات مجلس است. اگر قانون انتخابات حزبی باشد، احزاب هستند که نمایندگان را به مردم معرفی کرده و در قبال عملکرد نمایندگان پاسخگو خواهند بود. اما در حال حاضر ممکن است نماینده‌ای که دو یا سه دوره در مجلس حضور دارد، با رانت و لابی و ایجاد الیگارشی برای خود، بتواند رأی کسب کند اما اگر انتخابات حزبی باشد شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان کرد: قانون انتخابات باید به گونه‌ای اصلاح شود که جز جاسوسان، براندازان و کسانی که علیه نظام اقدام مسلحانه کرده‌اند، سایر افراد بتوانند برای انتخابات مجلس نامزد شوند. در این صورت هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند برای خود رانت و الیگارشی درست کرده و انتخابات هم در فضایی آزاد و برابر برگزار می‌شود.

ابوالحسنی در پایان با اشاره به اینکه باید قانون انتخابات مجلس، حزبی شود، تصریح کرد: اصلاح قانون انتخابات که در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، یک قدم رو به جلو است هر چند تا انتخابات حزبی فاصله دارد اما استانی شدن انتخابات و نقش دادن به احزاب در انتخابات از نقاط قوت اصلاح این قانون است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها