کد خبر: 279016
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

محمد محسنی، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ داد:‌

هزینه‌های شارژ آپارتمان بر عهده‌ مستاجر است یا مالک؟

سال گذشته ملکی را رهن کردم. بعد از گذشت یک ماه مدیر ساختمان تقاضای شارژ آپارتمان از اینجانب کرد که بنده گفتم من مستاجر هستم و شما باید شارژ را از مالک ساختمان بگیرید. این در حالی است که مالک ساختمان هم قبول نمی‌کند وجهی از این بابت بپردازد و آن را بر عهده من می‌داند.

هزینه‌های شارژ آپارتمان بر عهده‌ مستاجر است یا مالک؟
کد خبر: 279016
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: سال گذشته ملکی را رهن کردم. بعد از گذشت یک ماه مدیر ساختمان تقاضای شارژ آپارتمان از اینجانب کرد که بنده گفتم من مستاجر هستم و شما باید شارژ را از مالک ساختمان بگیرید. این در حالی است که مالک ساختمان هم قبول نمی‌کند وجهی از این بابت بپردازد و آن را بر عهده من می‌داند لطفا در این زمینه راهنمایی فرمایید؟

پاسخ:‌ محمد محسنی، وکیل پایه یک دادگستری: باید گفت که پرداخت شارژ ساختمان میان مالک و مستاجر توافقی است، بدین ترتیب که آنها می‌توانند در هنگام انعقاد قرارداد اجاره راجع به این موضوع توافق کنند.

اما اگر این موضوع در زمان تنظیم قرارداد اجاره مورد توجه قرار نگرفته باشد و مشخص نباشد کدامیک باید هزینه‌های شارژ آپارتمان را تادیه کنند، در این حالت از آنجایی که شارژ ساختمان جزو هزینه‌هایی است که برای استفاده بهینه از ساختمان و محل سکونت محسوب می‌شود بنابراین هزینه شارژ بر عهده مستاجر است.

گفتنی است درصورتی که به موجب قرارداد پرداخت هزینه‌های شارژ آپارتمان بر عهده مالک باشد و مالک از پرداخت آن خودداری کند، مستاجر می‌تواند هزینه‌های مربوط را از اجاره‌ای که به موجر می‌پردازد، کم کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها