سکینه الماسی، نماینده ایران در نشست سازمان ملل:

زنان جایگاه بالایی در جمهوری اسلامی ایران دارند

سکینه الماسی، نماینده ایران در نشست سازمان ملل در رابطه با ارتقا جایگاه زنان و اختصاص بودجه از طرف پارلمان ایران به حوزه زنان بیان کرد: در سند بودجه سال 2019 نسبت به سال گذشته افزایش بودجه خوبی داشته‌ایم که نشان دهنده جایگاه بالای زنان در جمهوری اسلامی ایران است.

زنان جایگاه بالایی در جمهوری اسلامی ایران دارند
کد خبر: 279030
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سکینه الماسی نماینده ایران در نشست برابری جنسیتی سازمان ملل متحد بیان کرد: علی‌رغم وضعیت ناشی از تحریم های یک طرفه و نامشروع علیه جمهوری اسلامی ایران، بودجه مربوط به حوزه بانوان در یکسال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

نماینده عسلویه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش پارلمان ها در تضمین ارتقای برابری جنسیتی از طریق اختصاص پول به حوزه تامین اجتماعی بیان کرد: تحقق توسعه پایدار برای کشورها علاوه بر تلاش های ملی نیازمند همکاری های بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی لازم را برای گسترش هرگونه همکاری در این زمینه دارد.

نماینده ایران در نشست سازمان ملل در رابطه با ارتقا جایگاه بانوان و اختصاص بودجه از طرف پارلمان ایران به حوزه زنان اظهار داشت: در سند بودجه سال 2019 نسبت به سال گذشته افزایش بودجه خوبی داشتیه ایم که نشان دهنده جایگاه بالای زنان در جهموری اسلامی ایران است.

الماسی در همین زمینه ادامه داد: بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست نسبت به یکسال گذشته 25 درصد افزایش داشته است، با افزایش بودجه در ورزش قهرمانی و همگانی بانوان روبه رو بوده ایم، وام ازدواج زوجین نیز به دوبرابر افزایش داده ایم.

نماینده ایران در این نشست در افزود: حمایت ویژه از طرح های اقتصادی زنان و کسب و کارهای کوچک بانوان با استفاده از معافیت های مالیاتی و تامین هزینه آموزش آی تی و آی سی تی به زنان روستایی و تربیت تسهیل گران روستایی نیز در دستور کار پارلمان ایران است.

براساس این گزارش، اجلاس برابری جنسیتی به مناسبت 13 مارس (22 اسفندماه) روزجهانی زن در مقر سازمان ملل در نیویورک در حال برگزاری است و سکینه الماسی و فریده اولادقباد نمایندگان کشور ایران در این نشست هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها