کد خبر: 279034
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۰۹:۵۹:۴۲
| |

رئیس اتحادیه گل و گیاه کشور مطرح کرد:

کاهش 40 درصدی قیمت گل در کشور/ واردات پیاز تقلبی سنبل، تولیدکنندگان را متضرر کرد / قیمت سبزه افزایش نمی یابد

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه کشور گفت: در برخی از گلخانه‌ها سنبل‌ها به هیچ عنوان گل نداده است و سرمایه تولیدکنندگان نابود شده است. امیدواریم سال آینده وزارت جهاد کشاورزی برای تولیدکنندگان برنامه‌ریزی کند تا کسی نتواند جنس تقلبی وارد کشور کند.

کاهش 40 درصدی قیمت گل در کشور/ واردات پیاز تقلبی سنبل، تولیدکنندگان را متضرر کرد / قیمت سبزه افزایش نمی یابد
کد خبر: 279034
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۰۹:۵۹:۴۲

اعتمادآنلاین| اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه کشور در رابطه با وضعیت بازار گل در روزهای پایانی سال گفت: به دلیل گرمای هوا و رکود در بازار قیمت گل حدود 40 درصد ارزان‌تر شده و این کالا به فراوانی در کشور وجود دارد اما کمی در تامین سنبل برای شب عید دچار مشکل هستیم.

وی افزود: برخی واردکنندگان، امسال به جای سمبل درجه یک به تولیدکنندگان، سنبل درجه 3 تحویل دادند که بیش از نیمی از آنها هنوز رشد نکرده است، در حالی که نسبت به سال قبل گرانتر عرضه شده است.

شاهرخی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در گلخانه‌ها سنبل‌ها بسیار کوچک هستند و کیفیت خوبی هم ندارند.

شاهرخی با اشاره به قیمت پیاز سنبل اذعان داشت: قیمت پیاز سنبل همچنان 70 سنت است اما نسبت به سال قبل برای ایران گران‌تر تمام می‌شود، امسال پیاز سنبل 9 هزار تومان قیمت گذاری شده است که نیمی از آن هم خراب شده و به بازار نمی‌رسد.

وی در رابطه با قیمت سنبل در بازار خاطرنشان کرد: قیمت سنبل امسال 30 تا 35 هزار تومان است اما باقی اقلام گل با همان قیمت قبل و با قیمت متعادل عرضه خواهد شد. قیمت رز هم حدود 12 تا 15 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه کشور گفت: تقاضا در روز مادر بالا بود و به همین دلیل قیمت گل افزایش یافت اما در حال حاضر قیمت گل به دلیل رکود بازار کاهش پیدا کرده است و ما منتظر روز 29 اسفند هستیم که گل بیش از سایر موارد خریداری خواهد شد و به اولویت مردم تبدیل می شود البته در آن روز هم قیمت آن افزایش نخواهد داشت.

وی با اشاره به متضرر شدن تولیدکنندگان گل عنوان کرد: در برخی از گلخانه‌ها سنبل‌ها به هیچ عنوان گل نداده است و سرمایه تولیدکنندگان نابود شده است. امیدواریم سال آینده وزارت جهاد کشاورزی برای تولیدکنندگان برنامه‌ریزی کند تا کسی نتواند جنس تقلبی وارد کشور کند.

شاهرخی در خصوص شرایط بازار سبزه تصریح کرد: سبزه وضعیت بسیار خوبی دارد و خوشبختانه امسال تولید کنندگان بیشتر به سمت کاشت نارنج رفته اند که بسیار هم زیبا تر شده است و ما با آن موافق هستیم. قیمت سبزه هم تغییر زیادی نداشته و در حدود 10 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی افزود: البته سبزه‌هایی که در ظروف سفالی و سرامیکی کاشته شده اند کمی با قیمت بالاتر عرضه می شوند که آن هم به دلیل ظروف سفالی و سرامیکی استفاده شده است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه کشور گفت: امسال همه چیز فراوان است و ما منتظر هستیم رکود بازار شکسته شود. امیدواریم امسال سال خوبی برای همه باشد و مشکلات اقتصادی از میان برود.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها