معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

افزایش 2 برابری صادرات غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی/ تجهیز ناوگان‌ دریایی در ایام نوروز

محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان صادرات غیرنفتی در بندر شهید رجایی 2 برابر میزان واردات بوده که این امر نشان دهنده کاهش اثرپذیری تحریم‌ها است.

افزایش 2 برابری صادرات غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی/ تجهیز ناوگان‌ دریایی در ایام نوروز
کد خبر: 279044
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۱۰:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه هر ساله در طرح‌های نوروزی پایانه‌های مسافری، ناوگان‌ها و جایگاه‌های گردشگری در بنادر جنوبی و شمالی را ساماندهی می‌کنیم، گفت: در آستانه سال 98 تمام پایانه‌های مسافری، ناوگان‌های دریایی و جایگاه‌های دریایی به ویژه در بنادر پرتردد مانند قشم و کیش را ساماندهی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان تعداد جایگاه‌های گردشگری و دریایی را اضافه و ناوگان جستجو و نجات اعم از دریایی و هوایی را در تمامی بنادر تجهیز کرده‌ایم.

راستاد تصریح کرد: بسته‌ای از اقداماتی که برای رفاه مسافران دریایی است را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با توجه به آنکه در دهه فجر شاهد روند رو به رشد در زمینه مسافری بودیم، بنابراین برای برخی از جزایر اقدامات ویژه‌ای در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی تأکید کرد: در طول سال‌های گذشته تجربه‌های خوبی برای مدیریت سفر‌های گردشی و دریایی داشته‌ایم به همین منظور سعی کرده‌ایم از تجربه‌های سال گذشته استفاده کرده و در سال 98 اقدامات بهتری به ویژه در بخش فروش بلیت داشته باشیم.

وی بیان کرد: در ایام نوروز امسال 58 فروند شناور مجهز و پیشرفته دریایی با 7 هزار و 704 صندلی آماده خدمات‌دهی به هموطنان در نظر گرفته‌ایم.

راستاد گفت: امسال از طریق شناور‌ها قابلیت حمل خودرو و مسافر را ارتقا داده‌ایم به طوری که شناور‌ها می‌توانند 2 هزار و 100 خودرو و 11 هزار و 920 مسافر را جابه‌جا کنند.

مدیر عامل بنادر و دریانوردی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال رشد 10 درصدی مسافران دریایی در ایام نوروز را داشته باشیم، زیرا که سال گذشته بیش از 7 میلیون مسافر و گردشگر دریایی از پایانه‌های بندری جابه‌جا شده‌اند.

وی به میزان صادرات و واردات کالا‌ها در بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: اگر کاهشی در زمینه واردات بوده به دلیل نوسانات اقتصادی و بی‌ثبات نرخ ارز بوده که اجازه واردات بیشتری داده نشده است و خوشبختانه میزان صادرات غیرنفتی 2 برابر واردات غیرنفتی بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها