کد خبر: 279056
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

برای مطالبه خسارت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث چه باید کرد؟

خودرویی بیمه‌نامه شخص ثالث نداشته و تصادف می‌کند و در این حادثه دو نفر به همراه راننده آسیب می‌بینند، آیا پرداخت خسارت و دیه تماما بر عهده راننده است؟

برای مطالبه خسارت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث چه باید کرد؟
کد خبر: 279056
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: خودرویی بیمه‌نامه شخص ثالث نداشته و تصادف می‌کند و در این حادثه دو نفر به همراه راننده آسیب می بینند، آیا پرداخت خسارت و دیه تماما بر عهده راننده است؟

پاسخ:‌ لازم به ذکر است که شخص ثالث، هر شخصی به استثنای راننده مسبب حادثه است که به خاطر حوادث موضوع این قانون، دچار خسارت بدنی و یا مالی می‌شود.

در صورت بروز حادثه و ایجاد خسارت‌های جانی مطابق «قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» مصوب 20 اردیبهشت 95، در صورتی که وسیله نقلیه فاقد «بیمه نامه شخص ثالث» باشد، خسارت وارده به شخص ثالث را «صندوق خسارت‌های بدنی» پرداخت می‌کند که بعد از تسویه می‌تواند از راننده مسبب حادثه از طریق مراجع قانونی وجوه پرداخت شده را دریافت کند.

گفتنی است که در صورت طرح دعوای مطالبه خسارت، «زیان‌دیده» یا «قائم مقام وی» باید دعوی را به طرفیت «راننده مسبب حادثه» و «صندوق» تواما مطرح کند.

همچنین لازم به ذکر است که بنا بر اعلام پلیس راهور ناجا خودروهای فاقد مدارک معتبر مانند بیمه‌نامه شخص ثالث و معاینه فنی در ایلام نوروز 98 توقیف می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها