کد خبر: 279172
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۱۵:۰۱:۰۴
| |

نماینده آیت‌الله سیستانی به سیاستمداران عراقی هشدار داد

نماینده «آیت‌الله سیستانی» مرجعیت عالی عراق به گروه‌های سیاسی عراق نسبت به ادامه اختلافات و تبعات سیاسی اجتماعی آن هشدار داد.

نماینده آیت‌الله سیستانی به سیاستمداران عراقی هشدار داد
کد خبر: 279172
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۱۵:۰۱:۰۴

اعتمادآنلاین| «عبدالمهدی الکربلایی» امام جمعه کربلا و نماینده آیت‌الله سیستانی در سخنانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز کربلای معلا در صحن مطهر حرم امام حسین‌(ع)، به گروه‌ها و احزاب عراقی نسبت به تبعات ادامه درگیری‌ها و اختلافات سیاسی هشدار داد.


الکربلایی گفت: سرگرمی طبقه سیاسی به درگیری‌ها و اختلافات سیاسی و دعوا سر مقام و منصب، کشور را وارد چرخه بی‌ثباتی و دوری سیاستمداران از مردم و هدررفت فرصت‌ها و نیروها کرده است.


وی افزود: زمان آن رسیده است که از خواب غفلت بیدار شویم و هوای نفس و مطامع خود را کنار گذشته و با درس گرفتن از گذشته و درد و رنج مردم، وظایف خود را در برابر مردم و کشورمان انجام دهیم.


نماینده آیت الله سیستانی برای چندمین بار همچنین از عشائر عراقی خواست به‌جای اسفتاده از زور و سلاح برای حل اختلاف میان خود، به قانون و دادگاه مراجع کنند.


وی اختلافات میان سیاستمداران و نیز گروه‌های اجتماعی و عشائر را موجب ناکامی همگانی و افزایش درگیری‌ها و مشکلات دانست و خواستار استفاده از روش‌های منطقی مبتنی بر شرع و قانون و با روحیه تسامح، مودت و محبت شد.


بحران و اعتراضات تابستان گذشته در استان‌های جنوبی عراق به‌ویژه بصره علیه ضعف خدمات دولتی، بیکاری و فساد دولتی چندین کشته و زخمی بجا گذاشت و طی آن چندین مرکز دولتی، حزبی و نظامی به آتش کشیده شد و برخی ناظران نسبت به بازگشت اعتراضات با فرارسیدن فصل گرما و تشدید بحران آب و برق در این مناطق هشدار می‌دهند.


اعتراضات پراکنده جوانان بصره از هفته‌ها پیش دوباره آغاز شده است و تاکنون به شکل پراکنده ادامه داشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها