مردم ونزوئلا پول ملی را از مبادلات خود کنار گذاشته‌اند

به دلیل بی ارزش شدن ارزش بولیوار ونزوئلا، مردم این کشور از دلار آمریکا و پزوی کلمبیا برای معامله استفاده می‌کنند.

مردم ونزوئلا پول ملی را از مبادلات خود کنار گذاشته‌اند
کد خبر: 279183
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۱۵:۲۸:۴۰

اعتمادآنلاین| در بسیاری از شهرهای مرزی ونزوئلا با کلمبیا، اکنون معامله‌گران از قبول بولیوارامتناع می‌کنند و پزوی کلمبیا پول مورد استفاده در معاملات طرفین است. رسیدن نرخ تورم ونزوئلا به رقم باور نکردنی سه میلیون درصد باعث شده است تا اسکناس‌های بولیوار این کشور عملاً بی ارزش باشند.

مویسس هرناندز که به عنوان نظافتچی در شهر مرزی سن آنتونیو کار می‌کند می‌گوید: حقوقم را بر حسب پزویکلمبیا می‌گیرم و برای خرید به آنجا می‌روم چرا که در ونزوئلا همه چیز گران‌تر است.

دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا سال گذشته استفاده از ارزهای خارجی را مجاز اعلام کرد و این مساله به کنار گذاشته شدن بولیوار منجر شده است. اکنون در بسیاری از شهرهای ونزوئلا پزشکان، بازرگانان و فروشندگان کالا تنها دلار، پزوی کلمبیا، رئال برزیل و یا یورو را قبول می‌کنند و از پذیرفتن بولیوار امتناع می‌کنند.

در شهر ماراکایبو که دومین شهر بزرگ ونزوئلا است، بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ تنها دلار قبول می‌کنند. مادر یک کودک 14 ساله ساکن این شهر به رویترز می‌گوید: همه چیز به دلار فروخته می‌شود اما باید از کجا دلار پیدا کنیم؟ می‌ترسم که در آینده نتوانم غذایی برای خوردن خریداری کنم.

آن طور که سازمان ملل اعلام کرده است، بیشتر ارزهای خارجی از طریق سه میلیون مهاجری که ونزوئلا را از سال 2015 تاکنون ترک کرده‌اند به این کشور فرستاده می‌شود تا خانواده‌هایشان که در این کشور باقی مانده‌اند از پس تأمین حداقل هزینه‌های معیشتی برآیند. با این حال نرخ تورم ونزوئلا به قدری بالا است که حتی قدرت خرید دلار نیز در این کشور کاهش شدیدی یافته است به گونه‌ای که طبق محاسبات مؤسسه "اکونالیتیکا" برای خرید یک سبد غذایی که سال گذشته 100 دلار قیمت داشت، اکنون باید 675 دلار پرداخت کرد.

در نزدیکی مرز ونزوئلا با برزیل نیز وضعیت مشابهی حاکم است و رئال برزیل ارز مورد مبادله مردم است. امیلیوگنزالز، از کارکنان شهرداری شهر مرزی گران سابانا گفت: در مرز هیچ کس بولیوار را قبول نمی‌کند. ارز ما رئال است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها