مدیرعامل فرودگاه‌ها خبر داد؛

2هزار پرواز فوق العاده در نوروز 98/ افزایش پروازهای عبوری از ایران

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش درخواست ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای پروازهای فوق العاده در نوروز به 2 هزار سورتی خبر داد.

2هزار پرواز فوق العاده در نوروز 98/ افزایش پروازهای عبوری از ایران
کد خبر: 279245
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیاوش‌ امیرمکری درباره آمادگی فرودگاه‌های کشور برای انجام سفرهای نوروزی گفت: درخواست‌هایی که برای انجام پروازهای فوق العاده به ما داده می‌شود با آنچه اتفاق می‌افتد متفاوت است.

وی با بیان اینکه تا کنون درخواست انجام 2 هزار پرواز فوق العاده به فرودگاه مهرآباد آمده است، افزود: اما اینکه در عمل این پروازها انجام شود یا نه، به عملیات ایرلاین‌های بستگی دارد که معمولاً آنچه در عمل اتفاق می‌افتد، کمتر از آن چیزی است که درخواست می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: ما آمادگی خود را برای پذیرش همه درخواست‌های مربوط به پروازهای فوق العاده بر اساس مجوزهایی که به ایرلاین‌ها داده شده، اعلام کرده‌ایم و کلیه فرودگاه‌های تحت نظارت شرکت فرودگاه‌ها هم آمادگی پذیرش پروازهای نوروزی را دارند.

وی تصریح کرد: معمولاً در سفرهای نوروزی، فرودگاه‌های مقاصد گردشگری بیشترین سفرها را دارند که شامل مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و یزد می‌شود؛ همچنین فرودگاه‌های کیش و قشم نیز جز فرودگاه‌هایی هستند که در ایام نوروز در صدر پروازهای گردشگری قرار دارند اما این دو فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیستند و به مناطق آزاد تعلق دارند که از فرودگاه‌های اصلی به این دو فرودگاه هم تقاضای پرواز وجود دارد.

به گفته مکری، تا یکی دو روز آینده ایرلاین‌ها تعداد پروازهای نوروزی را با فرودگاه‌های اصلی کشور نهایی خواهند کرد.

امیرمکری درباره بدهی 600 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و بدهی شرکت ملی پخش به شرکت فرودگاه‌ها گفت: طبق قانون، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باید 2 درصد از درآمد خود از محل فروش سوخت به ایرلاین‌ها در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها را به ما بپردازد. شرکت ملی پخش باید مطالبات خود از ایرلاین‌ها را وصول کند و سهم شرکت فرودگاه‌ها از محل فروش سوخت را به حساب ما واریز کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به پرسشی درباره ادامه افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران در پی اعلام پرواز ممنوع در آسمان پاکستان و مشکلات این کشور با هند، تصریح کرد: هنوز این مشکل برطرف نشده و همچنان نوتام (اعلامیه هوانوردی) پروازممنوع بودن آسمان پاکستان پابرجاست. بخشی از پروازهای عبوری از آسمان پاکستان به آسمان ایران منتقل شده و در حال حاضر روزانه بین 100 تا 130 پرواز به پروازهای عبوری از آسمان ایران افزوده شده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن ایرلاین‌ها نیز درباره سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: در سفرهای نوروزی 98 بیت 135 تا 145 فروند هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد که حدود 21 هزار صندلی عرضه شده و بین 1200 تا 1300 پرواز فوق العاده داخلی و خارجی در مجموع از سوی ایرلاین‌ها برنامه ریزی شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها