کد خبر: 279253
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۰۹:۰۹:۰۰
| |

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

طبقاتی کردن مدارس فرصت عدالت برای همه را از بین می‌برد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی سیاست‌گذاری های خلاف سند تحول چون تنوع و طبقاتی کردن مدارس می‌تواند عدالت را در فراهم کردن فرصت های خوب یادگرفتن برای همه به طور یکسان فراهم نکند.

طبقاتی کردن مدارس فرصت عدالت برای همه را از بین می‌برد
کد خبر: 279253
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رضوان حکیم زاده با اشاره به چالش های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تربیت تمام ساحتی در سند تحول بنیادین مورد تاکید است، اما آیا فضاهای مناسبی اعم از کارگاه هنری، ورزشی، آزمایشگاه و... در مدارس در اختیار داریم؟

وی با بیان اینکه برنامه های درسی ما تمام ساحتی است یا اینکه ساحتی را بیشتر مورد توجه قرار داده است گفت: شاید نکته اساسی جداکردن نقش تربیتی از کار معلمان بود. اکثر زمانی که دانش آموزان در مدرسه می‌گذرانند با معلمان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر بخواهیم نقش تربیتی را فقط به معلم پرورشی بسپاریم باعث می‌شود فرصت هایی که می‌توانستیم از رهگذر نقش تربیتی معلمان داشته باشیم از دست بدهیم.

حکیم زاده تاکید کرد: در سند تحول، تقدم با تربیت است، اما برای تغییر نگاه و رویکرد ذینفعان باید بیشتر تلاش شود. یکی از این ذینفعان خانواده ها هستند و اگر قبله آمال را کنکور و آموزش ببینند نمی‌توان راه به جایی برد.

وی با بیان اینکه حرکت هایی در آموزش و پرورش و از دوره ابتدایی شروع شده که اگر سایر سازمان ها با آن هم جهت نباشند صد درصد توفیق نمی یابد گفت: تعلیم و تربیت فقط بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست. همین الان تحت‌الشعاع قرار گرفتن تربیت از سوی رسانه ملی با تبلیغات بی‌رویه موسسات که حتی پیش دبستانی ها را هدف قرار داده است را شاهدیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بدون شک نه حرکت شتاب زده می‌تواند کمک کند نه حرکت های پوپولیستی گفت: همین حذف آزمون ها که چند میلیون مشتری داشت آیا کار کمی بود؟ این حرکت شروع شده است و می‌توانیم به سمتی برویم و کم کم به دوره های دیگر تسری دهیم.

حکیم زاده افزود: برخی سیاست گذاری های خلاف سند تحول چون تنوع مدارس و طبقاتی کردن مدارس می‌تواند این عدالت را در فراهم کردن فرصت های خوب یادگرفتن برای همه به طور یکسان فراهم نکند.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم گفت: مسئول تصمیم گیری در این باره مرکز سمپاد است. ولی شیوه آزمونی که برای انتخاب اجرا خواهد شد با روش های سنتی و غلط گذشته تفاوت خواهد کرد.


قاسم احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات معیشتی معلمان گفت: مجلس دارد تلاش می‌کند. مجلس دهم به جد به حوزه آموزش و پرورش نگاه مثبتی دارد.

وی افزود: اخذ مالیات از آستان قدس رضوی و شرکت‌های وابسته نیروهای مسلح و اجازه چاپ اوراق مشارکت هزار میلیاردی برای کمک به آموزش و پرورش در بودجه 98 آمده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منصفانه بگوییم مجلس دهم، همراه ترین مجلس با آموزش و پرورش بوده و درحوزه نوسازی مدارس، با توجه به افزایش اعتبارات، سال خوبی را خواهیم داشت گفت: اما باید معیشت معلمان را هم ببینیم.

لاشکی افزود: درست است برای رتبه بندی در بودجه، رقم در نظر گرفته شده دو هزار میلیارد بیشتر نیست اما همین که در مجلس ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته و در کمیسیون تلفیق تصویب شد، نشان می‌دهد که شان معلم را دیده ایم و تا حدودی نیز در معیشت اثرگذار است. این همراهی ها که در مجلس خوب بوده و امید است از سوی دولت هم همراهی را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها