کد خبر: 279290
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۰۹:۵۱:۳۶
| |

احتمال سوختگی کدام قسمت‌های بدن در چهارشنبه سوری بیشتر است؟

رییس بیمارستان آموزشی- درمانی شهید مطهری بیا بیان اینکه بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری در سنین 15 تا 25 سال بوده است، گفت: در چهارشنبه‌سوری مردم مراقب سلامت‌شان باشند. زیرا اگر دچار سوختگی شوند، تا آخر عمر درگیر درمانند.

احتمال سوختگی کدام قسمت‌های بدن در چهارشنبه سوری بیشتر است؟
کد خبر: 279290
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۰۹:۵۱:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای ضمن هشدار به خانواده‌ها برای مراقبت از فرزندان‌شان در چهارشنبه آخر سال، گفت: در سال گذشته از 15 اسفند تا 15 فروردین، حددود 200 مورد سوختگی در رابطه با چهارشنبه سوری داشتیم که به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد، نزدیک 100 مورد سوختگی فقط در 24 ساعت چهارشنبه‌سوری اتفاق افتاده بود که به بیمارستان ما مراجعه کرده بودند و از این افراد حدود 20 نفر بستری شدند و متاسفانه یک نفر فوت کرد.

ده‌مرده‌ای با بیان اینکه بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری در سنین 15 تا 25 سال بوده است،اظهارکرد: بیشترین محل آسیب‌ها هم به ترتیب دست، صورت و چشم و سایر اندام‌ها بوده است. در عین حال سوختگی‌های شدید و متعدد هم دیده می‌شد.

رییس بیمارستان آموزشی- درمانی شهید مطهری در ادامه صحبت‌هایش به خانواده‌ها توصیه کرد که حتما در چهارشنبه‌سوری از فرزندان‌شان مراقبت کنند و اجازه ندهند که آنها در کوچه و خیابان بروند. اگر می‌خواهند تفریح کنند، حتما در مناطق حفاظت‌شده حضور داشته باشند و رفتارهای پرخطر انجام ندهند.

ده‌مرده‌ای تاکید کرد: باید توجه کرد که ترقه‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند و خرید و فروش می‌شوند، استاندارد نیست و همه دست‌ساز هستند و ممکن است هر لحظه در دست افراد منفجر شوند. امسال ما یک مورد انفجار در کارگاه ترقه‌سازی داشتیم که بر اثر آن هشت زن و مرد آسیب دیدند و متاسفانه یک نفرشان فوت کرد و بقیه هم در حال درمان هستند بنابراین اصلا از این ترقه‌ها استفاده نکنید.

وی درباره هزینه‌های درمان سوختگی در کشور نیز گفت: با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز درمان سوختگی بسیار گران و بیش از سه برابر شده است البته این گرانی را مردم حس نمی‌کنند چراکه بر اساس تعرفه پرداخت می‌کنند و تعرفه مردم بالا نرفته است اما پول گرانی درمان سوختگی بر گردن وزارت بهداشت می‌افتد و یا طلب بیمارستان از بیمه زیاد می‌شود. در حال حاضر بیمارستان شهید مطهری طلب زیادی از بیمه‌ها دارد.

ده‌مرده‌ای در پایان اظهارکرد: در حال حاضر درمان یک درصد سوختگی پنج میلیون تومان هزینه بر دوش بیمارستان‌ها می‌گذارد. همچنین لباس سوختگی از دو میلیون تا 10 میلیون تومان هزینه دارد و قیمت پمادهای سوختگی زیر 200 هزار تومان نیست. این موارد هزینه‌هایی است که مردم باید بپردازند بنابراین حواس‌شان باشد و مراقب سلامت‌شان باشند. زیرا اگر اتفاقی بیفتد و دچار سوختگی شوند، تا آخر عمر درگیر درمانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها