کد خبر: 279293
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

بازنشر/ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

احتمال ائتلاف جدید ایران، روسیه، هند و چین در سال 98/ با اقدام وزارت خارجه می‌توانیم فضای چالش با آمریکا را گسترده‌تر کنیم/ چهار پایگاه تروریستی که آمریکا شکل داده است؛ تروریسم چچن‌محور علیه روسیه، تبت‌محور علیه چین، کشمیرمحور علیه هندوستان و جند شیطان عل

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: کاری که ترامپ در انتقال تروریست‌های عمدتاً داعش‌محور به شبه‌قاره انجام داده در آینده می‌تواند ائتلاف تازه‌ای متشکل از ایران، هند، روسیه و چین را علیه آمریکا شکل بدهد.

احتمال ائتلاف جدید ایران، روسیه، هند و چین در سال 98/ با اقدام وزارت خارجه می‌توانیم فضای چالش با آمریکا را گسترده‌تر کنیم/ چهار پایگاه تروریستی که آمریکا شکل داده است؛ تروریسم چچن‌محور علیه روسیه، تبت‌محور علیه چین، کشمیرمحور علیه هندوستان و جند شیطان عل
کد خبر: 279293
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به چشم‌انداز سیاست خارجی ایران در سال 98 اشاره کرد و گفت: ایران در سال 98 سعی خواهد کرد سال جدید را با صلابت شروع کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها نهایت دشمنی‌شان را علیه ایران به کار گرفتند و ابزاری نمانده که علیه ایران به کار نگیرند، اما نیروهای ملی و سیاسی و نظامی در داخل کشور به سمت وحدت و بسیج کل منابع و احیای ظرفیت‌های مختلف در حرکت هستند که با این اتحاد می‌شود به موفقیت رسید.

او ادامه داد: به همان میزانی که در سال 98 به سمت اتحاد ملی حرکت کنیم می‌توان آشفتگی را در جبهه مقابل دید.

آمریکایی‌ها تروریسم چچن‌محور را علیه روسیه، تروریسم تبت‌محور را علیه چین، تروریسم کشمیرمحور را علیه هندوستان و تروریسم جند شیطان را علیه ایران بسیج می‌کنند

این نماینده مجلس با اشاره به نقش ترامپ در انتقال تروریست‌ها به شبه‌قاره، تأکید کرد: کاری که ترامپ در انتقال تروریست‌های عمدتاً داعش‌محور به شبه‌قاره انجام داده در آینده می‌تواند ائتلاف تازه‌ای متشکل از ایران، هند، روسیه و چین را علیه آمریکا شکل بدهد. در حال حاضر عملاً این اقدام مسیر تحولات و مسیر چالش با آمریکا را در آینده به شبه‌قاره می‌کشاند، چون آمریکایی‌ها تروریسم چچن‌محور را علیه روسیه، تروریسم تبت‌محور را علیه چین، تروریسم کشمیرمحور را علیه هندوستان و تروریسم جند شیطان را علیه ایران بسیج می‌کنند.

فلاحت پیشه گفت: این چهار پایگاه تروریستی که آمریکا شکل داده باعث شده حساسیت کشورهایی مانند ایران، روسیه، چین و هند در مقابله با آمریکا جدی‌تر شود و ما در آینده اگر وزارت امور خارجه فعالیت لازم را داشته باشد می‌توانیم به سمتی برویم که فضای چالش با آمریکا گسترده‌تر شود و آمریکایی‌ها نتوانند به‌تنهایی ایران را به سمت تحریم ببرند.

هنوز مجلس در رأس امور نیست

فلاحت پیشه دربخش دیگری از این گفت‌وگو و در پاسخ به اینکه آیا مجلس در رأس امور است، گفت: معتقدم مجلس در سال 97 قوی‌تر از گذشته عمل کرد و توانست در حوزه‌های مختلف حضور خوبی داشته باشد. اگر عملکرد مجلس در طول چند سال اخیر را ارزیابی کنیم، سال 97 سال قوت و قدرت مجلس بود.

او ادامه داد: هنوز مجلس در رأس امور نیست و فضای غالب در مجلس فضای نقدی و سلبی است. در این حوزه مجلس خوب عمل می‌کند و تذکرها و سؤالات و استیضاح‌ها زیاد است، اما اگر مجلس می‌خواهد به جایگاه رأس امور بودن برسد باید وارد حوزه ایجابی شود، یعنی طرح داشته باشد و کمیسیون‌ها حوزه‌های موضوعی برای خودشان مشخص کنند و نتیجه عملیاتی بگیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اگر هر کمیسیون چند موضوع اساسی را در دستور کار قرار دهد و فقط نقد نکند بلکه برنامه ایجابی داشته باشد آن موقع مجلس در رأس امور خواهد بود. مجلس در حوزه نقدی و سلبی خوب عمل کرده، اما در حوزه ایجابی خوب عمل نکرده است.

او خاطرنشان کرد: مجلس جزئی از نظام است و نمایندگان مجلس جزئی از مسئولان نظام هستند و نباید تنها فریاد بزنند و نقد کنند بلکه باید طرح عملیاتی داشته باشند و با طرح‌شان بخشی از مشکلات کشور را حل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها