کد خبر: 279327
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۰:۴۵:۳۱
| |

روسیه:

تروریست‌های خارجی باید تحویل دولت سوریه داده شوند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که برخلاف خواست آمریکا، باید تمامی تروریست‌های خارجی فعال در سوریه به دولت دمشق تحویل داده شوند.

تروریست‌های خارجی باید تحویل دولت سوریه داده شوند
کد خبر: 279327
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۰:۴۵:۳۱

اعتمادآنلاین| «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به وجود برخی اختلافات میان کشورهای غربی درخصوص تروریست‌های خارجی در سوریه و عراق، گفت این تروریست‌ها باید به دست دولت سوریه محاکمه شوند.

او گفت که رهبران آمریکایی به کشورهای اروپایی فشار می‌آورند تا خودشان سرنوشت اتباع تروریست خود در سوریه و عراق را مشخص کنند، اما موضع درست و قانونی که روسیه بر آن اصرار دارد، این است که باید تمامی افراد مسلح و تروریست‌های باقی مانده در سوریه به حاکمان این کشور تحویل داده شوند.

با پایان یافتن حجم وسیعی از درگیری‌های نظامی در سوریه و همچنین پایان حضور میدانی داعش در این کشور و همچنین در عراق، بسیاری از کشورهای اروپایی از تحویل اتباع تروریست خود در این دو کشور خودداری می‌کنند.

در همین راستا دونالد ترامپ برای تحویل 800 زندانی داعشی که از کشور‌های اروپایی در سوریه به‌سر می‌برند، اعلام آمادگی کرده است تا برای محاکمه به اروپا منتقل شوند، اما کشور‌های آلمان، فرانسه و بریتانیا از پذیرش اتباع خود به کشورهایشان امتناع می‌ورزند و آن‌ها را مخل امنیت جامعه خود می‌دانند. این در حالی است که چندی پیش تقاضای یک زن داعشی برای قصد بازگشت به آمریکا توسط دولت این کشور رد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها