رئیس اتحادیه شیرینی‌ فروشان:

قیمت شیرینی شب عید افزایش نمی‌یابد

علی بهره‌مند رئیس اتحادیه شیرینی فروشان و قنادان با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای عرضه شیرینی در شب عید اعمال نشده است، اعلام کرد: شیرینی‌های پر فروش در شب عید براساس قیمت مصوب عرضه می‌شود.

قیمت شیرینی شب عید افزایش نمی‌یابد
کد خبر: 279351
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بهره‌مند گفت: قنادان و شیرینی‌پزان برای تامین شکر و روغن با مشکلاتی مواجه هستند و به دلیل گرانی و همچنین کمبود مواد اولیه مورد نیاز خود را به سختی تامین می‌کنند.

رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان و قنادان افزود: کارخانجات و شرکت‌های تولید روغن، این محصول را به صورت مستقیم در اختیار قنادان قرار نمی‌دهند و قنادان و شیرینی‌پزان به ناچار باید این کالا را از بازار و یا از طریق دلالان خریداری کنند.

رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان و قنادان اظهار داشت: البته دولت برای تامین بخشی از نیاز این صنف تمهیداتی اندیشده است به طوری که شکر تنظیم بازاری به قیمت هر کیلو گرم 3 هزار تومان به این واحدهای صنفی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 1500 تن شکر تنظیم بازاری برای قنادان تهرانی تخصیص یافته است، گفت: این مقدار شکر از طریق شرکت تعاونی صنف قنادان توزیع و به هر واحد قنادی دارای جواز کسب 2 تن تعلق می‌گیرد.

بهره‌مند همچنین در مورد وضعیت فروش آجیل و خشکبار گفت: وضعیت فروش آجیل و خشکبار اصلا خوب نیست و مردم در این زمینه تقریبا خرید ندارند.

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان و قنادان گفت: اغلب خریدهای مردم در بخش شیرینی در سه روز پایانی سال انجام می‌شود بنابراین درباره وضعیت فروش این محصول فعلا نمی‌توان اظهار نظر کرد.

وی افزود: از سوی اتحادیه قیمت‌ شیرینی‌های پر فروش مصوب شده و شیرینی‌فروشی‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

وی قیمت هر کیلوگرم شیرینی در قنادی درجه یک را بدین ترتیب اعلام کرد و گفت: کیک یزدی 15 هزار تومان، شیرینی تر 26 هزار تومان، دانمارکی، 21 هزار تومان، زبان 21 هزار و 500 تومان، پاپیونی 21 هزار و 500، برنجی 21 هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

بهره‌مند قیمت هر کیلوگرم از شیرینی‌ها مذکور را در قنادی‌های درجه 2 بدین ترتیب اعلام کرد: هر کیلو گرم شیرینی در قنادی درجه 2 نسبت به قنادی درجه یک 2 هزار تومان پایین‌تر است و بدین ترتیب قیمت کیک یزدی 13 هزار تومان، شیرینی تر 24 هزار تومان، دانمارکی 19 هزار تومان، زبان 19 هزار و 500 تومان، پایونی 19 هزار و 500 تومان، برنجی 19 هزار و 500 تومان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها