مادورو:

تغییراتی مهم و اساسی در راه است

رییس‌جمهور ونزوئلا یک هفته بعد از وقوع قطعی برق گسترده در این کشور از تشکیل یک واحد نظامی ویژه با مسئولیت حفاظت از تاسیسات و خدمات اساسی نظیر تاسیسات تامین آب و برق این کشور خبر داد.

تغییراتی مهم و اساسی در راه است
کد خبر: 279352
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۱:۲۰:۰۸

اعتمادآنلاین| «نیکولاس مادورو» رییس‌جمهور ونزوئلا عامل قطعی برق گسترده یک هفته پیش در این کشور را، حمله سایبری از سوی آمریکا اعلام کرد، اما منتقدان او می‌گویند، سوءعملکرد دولت در حفاظت از زیرساخت‌ها باعث وقوع این اتفاق شده است.

نیکولاس مادورو در سخنرانی که از رادیو و تلویزیون ونزوئلا پخش شد اعلام کرد، این واحد ویژه موسوم به «فرماندهی دفاع از خدمات راهبردی اساسی» با وظیفه تضمین «امنیت، کارکرد و حفاظت» در این زیرساخت‌ها تشکیل شده است.

برهمین اساس افسران این واحد فرماندهی مسئولیت دارند، امنیت «فیزیکی و سایبرتیکی» زیرساخت‌ها و حفاظت از تجهیزات آنها را تضمین کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین وعده داد دست به اعمال «تغییراتی مهم در عملکرد دولت» خواهد زد.

مادورو در سخنرانی خود از محل کاخ ریاست جمهوری در شهر کاراکاس تصریح کرد: به زودی من به اعلام تغییرات جدید موثری در نحوه عملکرد دولت خواهم پرداخت.

با این حال رئیس جمهور ونزوئلا مشخص نکرد قرار است چه تغییراتی اعلام کند اما از وزرای دولتش خواست به خیابانها بیایند و «با مردم حکومت را اداره کنند».

مادورو در این سخنرانی بار دیگر تکرار کرد: قطعی برق که تقریبا یک هفته به طول انجامید به دلیل حملات پی‌درپی علیه تاسیسات برق آبی عمده ونزوئلا در حوزه «گوری» در ایالت «بولیوار» رخ داده و به دستور جان بولتون، مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا اجرا شده است.

این قطعی برق و خاموشی گسترده در تاریخ هفتم مارس در ونزوئلا به وقوع پیوسته و باعث فلج شدن تقریبا کل این کشور شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها