کد خبر: 279366
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۱:۵۶:۰۰
| |

شهردار اصفهان:

فعالیت متروی اصفهان در نوروز از ساعت 10 تا 21

شهردار اصفهان از فعالیت متروی اصفهان در نوروز و روزهای تعطیل قبل از سال نو خبر داد و گفت: متروی اصفهان در نوروز از ساعت 10 صبح تا 9 شب با سرفاصله 20 دقیقه مسافران را جابجا خواهد کرد.

فعالیت متروی اصفهان در نوروز از ساعت 10 تا 21
کد خبر: 279366
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| قدرت‌اله نوروزی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهر برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شده است و در این راستا ظرفیت اسکان مسافران 70 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: برای زیباسازی شهر هم 20 المان نوری در سطح شهر اصفهان در محورهای اصلی شهر نصب خواهد شد. در حاشیه زاینده رود هم اجرای ویدئومپینگ پیش بینی شده که نوروز 98 در معرض دید شهروندان و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری هم از مردم می‌خواهیم با پرهیز از رفتارهای خطر ساز از ایجاد حوادث جلوگیری کنند، گفت: با این وجود 24 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر اصفهان در آماده باش کامل است و گشت‌های موتوری در سطح شهر فعال خواهد شد. همچنین در 25 نقطه مرکزی و پرتردد شهر هم خودروهای امدادی مستقر می‌شوند.

توزیع میوه شب عید در بازارهای کوثر اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه نوروز امسال برای اولین بار مردم می‌توانند از مترو استفاده کنند، اظهار کرد: استفاده از مترو به سوی شهر پاک رفتن است و از همه شهروندانی که در مسیر مترو قرار دارند و امکان استفاده دارند، درخواست می‌کنم از مترو استفاده کنند تا مسافران اصفهان هم کمتر گرفتار ترافیک شوند.

وی با بیان اینکه ساعت کاری مترو در حال حاضر از 6 و نیم صبح تا 9 و نیم شب است که در روزهای تعطیل قبل از عید این ساعات به 8 و نیم صبح تا 9 و نیم شب تغییر خواهد کرد، افزود: در نظر داریم در عید هم از ساعت 10 صبح تا 9 شب مترو با سرفاصله 20 دقیقه فعال باشد.

نوروزی تصریح کرد: این روزها مردم به دنبال تأمین مایحتاج خود هستند و شهرداری هم برای تسهیل خرید شهروندان از فردا (24 اسفندماه) در فروشگاه کوثر اقدام به توزیع سیب و پرتقال می‌کند. از روز گذشته نمایشگاه گل و گیاه در فضایی جدید آغاز به کار کرد و با 160 غرفه فعال در اختیار شهروندان است.

همه پیاده راه‌های چهارباغ برای نوروز آماده سازی می‌شود

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 70 برنامه فرهنگی در شهر اصفهان برای شهروندان و میهمانان شهر اجرا می‌شود تا فضایی شاد و امیدبخش برای مردم ایجاد شود، اظهار کرد: امکانات تفریحی شهر اصفهان مانند شهر رویاها، تله کابین صفه و مجموعه ناژوان و به ویژه حاشیه زاینده رود برای استفاده تفریحی مردم مهیا است و با توجه به افتتاح پردیس هنر اصفهان، امسال مردم و مسافران می‌توانند در ساحل زاینده رود در فضایی جدید از امکانات پردیس استفاده کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زیباسازی چهارباغ با گل آرایی و آماده سازی پیاده راه‌های این خیابان برای نوروز در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه انجام هر گونه اقدامی در چهارباغ نیاز به هماهنگی با سایر دستگاه‌ها دارد روند کار در این خیابان کند به نظر می‌رسد اما امسال نوروز چهارباغ یکی از بهترین نوروزها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای ایام عید شهرداری اصفهان در شهر طرح ترافیک دارد و برای تأمین پارکینگ مورد نیاز شهروندان و مسافران، فضاهایی را به پارک خودروها اختصاص دادیم، اظهار کرد: در کنار ترمینال کاوه یک کارخانه به عنوان انبار شهرداری مورد استفاده بود که این مکان را اخیراً تخریب کردیم و مجموعه 15 هزار متری را برای پارک خودرو در اختیار شهروندان قرار دادیم.

نوروزی گفت: در ایام نوروز پارکینگ دستگاه‌های دولتی و مدارس به کمک ما می‌آیند و در ستاد نوروزی چنین تمهیداتی برنامه ریزی شده و سازماندهی دقیقی صورت گرفته است.

ترافیک گلزار شمالی سال دیگر برطرف می‌شود

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی ترافیک خیابان گلزار شمالی نیاز به تعریض این خیابان داریم اما این طرح جزو اولویت‌های تدریجی ما به حساب می‌آید، افزود: امسال دو پلاک از این طرح آزادسازی شد. علت روند آهسته طرح این است که ما بر کارهای زمین مانده قبلی مثل میدان امام علی متمرکز شدیم که اگر این طرح‌ها به پایان برسد سال دیگر روی خیابان گلزار متمرکز شویم.

شهردار اصفهان با اشاره به نارضایتی مردم ساکن در خیابان عبدالرزاق به دلیل تخلیه بار شبانه روزی، اظهار کرد: ما به دنبال ساماندهی این خیابان هستیم اما در سال‌های اخیر طرح گستره بازار در این خیابان تعریف شده است که بر اساس آن برخی املاک مسکونی برای استفاده تجاری و انبار به کار گرفته شده است و به نظر می‌رسد اصل تصمیم درست نبوده ولی در طرح تفصیلی شهر اصفهان هم چنین کاربری دیده شده است. البته برخی از این انبارها مجوز ندارد و باید مورد بررسی شهردار منطقه قرار گیرد.

وی در پاسخ به یکی از شهروندان در مورد پمپ گاز در خیابان جی که سبب ترافیک شدید شده است نیز افزود: این کار بار ترافیکی شدیدی را در این منطقه ایجاد کرده است چراکه از سال‌های اخیر مجموعه ترمینال جی، بازارهای گل و گیاه و کوثر هم به این خیابان افزوده شدند و به افزایش ترافیک در منطقه منجر شد که بخشی از این مشکلات با احداث باغ تندرستی و انتقال بازار گل و گیاه همدانیان در آینده برطرف خواهد شد.

شهرداری امکان توسعه اراضی جی شیر در حریم اصفهان را ندارد

نوروزی در مورد ساماندهی خیابان جی شیر که مورد مطالبه مردم بود با اشاره به اینکه این مکان، در حریم شهر است و جزء روستاهای ناپیوسته اصفهان به شمار می‌رود که اراضی آن هم کاربری کشاورزی دارد و روستاها هم به سبک قدیم مانده است، تصریح کرد: این محور حدود 6500 هکتاری در محدوده منطقه 4 و 15 است و از خیابان مشتاق تا تقاطع دکتر حسابی در حوزه منطقه 4 و تا خیابان معراج هم در محدوده منطقه 15 امتداد دارد و شهرداری تنها موظف به نگهداری و حفاظت از این محدوده است و نمی‌تواند اقدامات توسعه ای در راستای ساخت و ساز انجام دهد چراکه چنین امری در طرح تفصیلی شهر هم لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: با این حال، در شورای عالی شهرسازی و معماری، سند پهنه بندی اراضی اصفهان تصویب شد و امکان ساماندهی این مکان‌ها بر اساس تعریفی که در سند پهنه بندی شده است با استعلام مردم از مراجع ذی صلاح و مراجعه به شهرداری برای دریافت مجوز وجود دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها