بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت

درپی اعلام آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر بروز کسری متوسط در بازار نفت از سه ماهه دوم سال جاری میلادی، بهای نفت خام در بازارهای جهانی در معاملات روز جمعه کاهش یافت.

بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت
کد خبر: 279368
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۱:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد بازارهای جهانی در سه ماهه اول 2019 با اندکی مازاد عرضه روبرو خواهند بود، اما در سه ماهه دوم با کسری عرضه متوسطی که حدود 500 هزار بشکه در روز است، مواجه خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری شینهوا، این آژانس اعلام کرده است به ویژه در مورد احتمال کاهش تولید نفت ونزوئلا، که در ماه‌های اخیر در حدود یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز تثبیت شده بود، نگران است.


در معاملات الکترونیک بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمدییت‏) در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه آوریل با 9 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 58 دلار و 52 سنت رسید.


این در حالیست که در بازار آی.سی.یی لندن بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه، با هفت سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 67 دلار و 16 سنت رسید.


قرار است اعضای سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) و کشورهای مهم تولیدکننده غیرعضو همچون روسیه روزهای 17 و 18 آوریل (28 و 29 فروردین 1398) و 25و 26 ژوئن (4 و 5 تیر 1398) در وین دیدار‌ و تاثیر کاهش تولید نفت بر بازار را بررسی کنند.


اوپک و کشورهای غیر عضو آذرماه امسال توافق کردند از آغاز ماه ژانویه سال جاری میلادی (دی 97) تولیدات خود را به منظور تنظیم قیمت‌ها به مدت 6 ماه روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.


بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک (دی- بهمن)، تولید نفت عربستان در این ماه و همسو با توافق اوپک، 322 هزار بشکه در روز کاهش یافت.


عراق، امارات و کویت نیز به ترتیب تولید خود را 141 هزار، 96 هزار و 85 هزار بشکه در روز کاهش دادند. ایران، لیبی و ونزوئلا بر اساس توافق یکصد و هفتاد و پنجمین نشست اوپک، از توافق کاهش تولید معاف شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها