کد خبر: 279377
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۱:۵۸:۰۰
| |

رئیس هیأت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی خبر داد؛

ضرر 1800 میلیارد تومان صنعت قارچ در سال گذشته/ اطلاع رسانی برای جلوگیری از مسمومیت قارچی در بهار 98

محمدحسن افشار رئیس هیأت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی اعلام کرد: طی سه ماه هر روز 20 میلیارد تومان تولیدکنندگان قارچ کشور متضرر شده‌اند که کل خسارتی که به این صنعت وارد شد 1800 میلیارد تومان بود.

ضرر 1800 میلیارد تومان صنعت قارچ در سال گذشته/ اطلاع رسانی برای جلوگیری از مسمومیت قارچی در بهار 98
کد خبر: 279377
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسن افشار گفت: 2 هزار نوع قارچ وجود دارد که 67 نوع آن خوراکی است و بیشتر این قارچی که کشت می‌شود از نوع دکمه‌ای و صدفی است. 17 نوع قارچ دکمه‌ای وجود دارد که فقط یک نوع آن خوراکی است و تشخیص آن بسیار مشکل و تنها توسط قارچ‌شناسان صورت می‌گیرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به مسمومیت هموطنان در سال گذشته از طریق قارچ، اعلام کرد: طی سه ماه هر روز 20 میلیارد تومان تولیدکنندگان قارچ کشور متضرر شده‌اند که کل خسارتی که به این صنعت وارد شد 1800 میلیارد تومان بود.

به گفته افشار درحالی‌که قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ 8900 تومان بود، قیمت قارچ به کیلویی 1500 تومان رسید.

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که سال گذشته برای پرورش‌دهندگان قارچ به وجود آمد، امسال قرار است بنرها، تابلوهای طراحی‌شده که حاوی هشدار به مردم است، در ابتدای جنگل‌ها، پارک‌های جنگلی و مراتع نصب شود تا مردم بدانند که قارچ‌هایی که در این رویش‌گاه‌ها وجود دارند، برای استفاده نیست و صرفا می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها