سرنخ تشخیص عفونت‌های ریوی در کودکان چیست؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بررسی باکتری‌ها و ویروس‌های بینی کودکان می‌تواند سرنخ‌هایی برای بهبود تشخیص و درمان عفونت‌های شدید ریوی باشد.

سرنخ تشخیص عفونت‌های ریوی در کودکان چیست؟
کد خبر: 279431
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۴:۰۴:۱۳

اعتمادآنلاین| ‌ عفونت‌های ریوی یکی از علل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان به شمار می‌روند.

این مطالعه نشان داده ساختار باکتری‌ها و ویروس‌ها در بینی کودکانِ مبتلا به عفونت‌های تنفسی تغییر می‌یابد.

متخصصان اعلام کردند این ویژگی می‌تواند توجیه کند که چرا برخی کودکان نسبت به دیگر همسالان خود بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌ها هستند. هم‌چنین می‌تواند کلیدی برای جلوگیری از بروی عفونت‌های جدی ریوی باشد.

متخصصان بخش مطالعات التهابی مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه "ادینبرا"ی اسکاتلند که این مطالعه را انجام دادند اظهار کردند: این تفاوت‌ها نشان‌دهنده شدت بیماری بوده و می‌تواند به پزشکان کمک کند تا تشخیص دهند که هر کودک چه مدت نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.

آن‌ها هم‌چنین تاکید کرده‌اند در برخی موارد که عفونت خیلی جدی نیست می‌توان استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش داده و به برخی از کودکان این فرصت را داد که به شکل طبیعی بهبود یابند.

پروفسور "دبی بوگائرت" که این مطالعه را انجام داده با بیان این که عفونت‌های ریوی در کودکان و نوزادان بسیار جدی بوده و اغلب برای والدین نگران کننده هستند، یادآور شد یافته‌های آن‌ها برای اولین‌ بار نشان می‌دهد که در واقع مجموع ساختار میکروبی در دستگاه تنفسی، شاخصِ حیاتی سلامت تنفسی است نه فقط یک ویروس یا باکتری.

این یافته‌ها واقعا می‌تواند بر چگونگی تشخیص عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی (LRTI) از جمله سینه‌پهلو و التهاب نایژک و نحوه استفاده از آنتی بیوتیک های گران قیمت برای مبارزه با عفونت ها تاثیر بگذارد.

بنا بر گزارش بی بی سی، متخصصان دانشگاه "ادینبرا" با تیمی از متخصصان هلندی برای نمونه گیری از بیش از 150 کودک زیر شش سال بستری شده مبتلا به عفونت‌های (LRTI) همکاری کردند و سپس این نمونه‌ها را با نمونه‌های 300 کودک سالم به مقایسه گذاشتند. آن‌ها دریافتند میکروبیوم‌های کودکان بستری شده در بیمارستان‌ها و باکتری ها و ویروس هایی که در پشت بینی و گلوی آن‌ها یافت می‌شود با آن دسته از عفونت‌هایی که در ریه‌ها مشاهده می‌شوند، مرتبط بوده و همین موضوع به درک و تشخیص بهتر عفونت‌ها کمک می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها