وزارت خارجه روسیه تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه مناقشه نوامبر گذشته در توقیف چند کشتی اوکراینی در تنگه کرچ را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را محکوم کرد
کد خبر: 279433
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۴:۰۴:۵۵

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای امروز اعلام کرد شورای اتحادیه اروپا در تاریخ 15 مارس تدابیر محدودیت آمیز یک‌جانبه‌ای علیه چند شهروند روسی تصویب کرد. بهانه این اتحادیه برای گنجاندن نام هموطنان ما در لیست این تحریم‌های نامشروع، نشاندهنده ریاکاری و بدبینی اتحادیه اروپا است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ادعاهای اتحادیه اروپا در خصوص این که روسیه قوانین بین‌المللی را نقض کرده و به اعمال زور بی پایه و اساس پرداخته کاملاً نادرست هستند. این آشکار شده که در روز رخ دادن این مناقشه در 25 نوامبر دو کشتی نیروی دریایی اوکراین حامل عوامل سرویس اطلاعاتی-امنیتی این کشور تلاش کرد تا از دریای سیاه وارد دریای آزوف شده و اقدام به نقض حق عبور و مرور صلح‌آمیز در آب‌های ارضی روسیه کرد.

این بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در حالی منتشر شده که در حادثه 25 نوامبر گذشته در تنگه کرچ که در جریان آن سه کشتی اوکراینی توسط کشتی‌های روسی توقیف شدند باعث بدتر شدن روابط میان مسکو و اتحادیه اروپا شد.

اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد در ارتباط با این مناقشه هشت شهروند روس دیگر را مورد تحریم قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود گفت: این اقدام اتحادیه اروپا نشان‌دهنده بی‌احترامی این اتحادیه به حق روسیه در محافظت از مرزهای خود است.

روز جمعه علاوه بر اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا نیز تحریم‌های جدیدی علیه روسیه در ارتباط با تحولات اوکراین اعمال کردند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: این تأسف‌برانگیز است که اتحادیه اروپا به صورت دوفاکتو اقدام به طرفداری از مقام‌های کی‌یف که کاملاً وقایع رخ داده در نوامبر در تنگه کرچ را معکوس جلوه دادند، کرده است. این تصمیم شورای اتحادیه اروپا نشان‌دهنده بی‌احترامی به حق فدراسیون روسیه در حفاظت از مرزهای خود است.

به گفته این وزارتخانه، اتحادیه اروپا تصمیمی «غیرمسئولانه» اتخاذ کرده و به این ترتیب کی‌یف را تشویق به در پیش گرفتن سیاست تحریک کرده و امنیت روسیه و کشورهای حوزه دریای سیاه و همینطور کشورهای اتحادیه اروپا را به خطر انداخته است.

در این بیانیه تاکید شد: روسیه این اقدام غیردوستانه اتحادیه اروپا را بدون پاسخ باقی نخواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها