دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

دولت با ایجاد مشوق به افزایش حقوق کارگران کمک کند

هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بر لزوم ایفای نقش حمایتی دولت در جریان تعیین دستمزد سال 98 کارگران تاکید کرد و گفت: دولت می‌تواند در قالب یارانه و یا مشوق‌هایی برای کارفرمایان امکان افزایش حقوق کارگران برای جبران کاهش قدرت خرید را فراهم کند.

دولت با ایجاد مشوق به افزایش حقوق کارگران کمک کند
کد خبر: 279450
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به برگزاری آخرین نشست شورای عالی کار در روزهای آینده برای تعیین دستمزد سال 98 کارگران گفت: انتظار می‌رود که میزان افزایش حقوق کارگران در این نشست تعیین شود چرا که دیگر زمانی تا پایان سال باقی نمانده است.


وی گفت: ماده 41 قانون کار تاکید دارد که در تعیین دستمزد کارگران هم تورم سالانه و هم معیشت در نظر گرفته شود و خواسته ما این است که شورای عالی کار دقیقا بر اساس قانون و بر همین مبنا دستمزد سال 98 کارگران را تعیین کند.


وی اضافه کرد: کمیته دستمزد شورای عالی کار سبد معیشت یک خانوار کارگری 3.3 نفری را 3 میلیون و 750 هزار تومان تعیین کرده که نسبت به سال گذشته یک میلیون و 89 هزار تومان افزایش یافته است و انتظار ما نیز پر کردن این فاصله با تدابیر مختلف در یک تصمیم سه جانبه از سوی شورای عالی کار است.


دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری گفت: ما در صد خاصی برای افزایش مزد سال 98 کارگران پیشنهاد نمی‌دهیم بلکه معتقدیم که با هر راهکار ممکن این فاصله درآمدی باید جبران شود چرا که کارگران با حقوق زیر دو میلیون تومان هیچ قدرت خریدی ندارند.


ابوی همچنین با اشاره به حداقل حقوق یک میلیون و 100 هزار تومانی کارگران در سال 97 گفت: قطعا حقوق زیر دو میلیون تومان زیر خط فقر است و همین نبود قدرت خرید کارگران را وادار به دو یا سه شغله بودن و همچنین اشغال فضای کاری و دامن زدن به بیکاری و دیگر مشکلات می‌کند.

وی از دولت خواست که در این زمینه نقش حمایتی خود را ایفا کند و گفت: دولت می‌تواند مشوق هایی برای کارفرمایان برای افزایش حقوق کارگران در نظر بگیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها