سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷

از توانمندسازی مدارس تا تعهد برای کاهش زباله‌های پلاستیکی

تلاش برای توانمندسازی مدارس، هشدار سوختگی در چهارشنبه‌سوری، بهره‌برداری از مترو، انتقال تابعیت از مادران و تعهد کشورها برای کاهش زباله‌های پلاستیکی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی 25 اسفند بود.

از توانمندسازی مدارس تا تعهد برای کاهش زباله‌های پلاستیکی
کد خبر: 279470
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۲۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ صرامی سرپرست معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نخستین اقدام پیشگیرانه در سال 98، تقویت و توسعه برنامه‌های توانمندسازی در سطح مدارس است ، زیرا 45 میلیون نفر از جمعیت کشور به نوعی با مدارس در ارتباط هستند.

رییس بیمارستان آموزشی- درمانی شهید مطهری با بیان اینکه بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری در سنین 15 تا 25 سال بوده، گفت: در چهارشنبه‌سوری مردم مراقب سلامت‌شان باشند. زیرا اگر دچار سوختگی شوند، تا آخر عمر درگیر درمانند.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی سیاست‌گذاری‌های خلاف سند تحول چون تنوع و طبقاتی کردن مدارس می‌تواند عدالت را در فراهم کردن فرصت‌های خوب یادگرفتن برای همه به طور یکسان فراهم نکند.

هفت و نیم کیلومتر از خط هفت مترو تهران با سه ایستگاه مسافرگیری هلال احمر، تربیت مدرس و میدان صنعت روز شنبه در آیینی با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد تابعیت فرزندان مادر ایرانی پدر خارجی گفت: قطعا این حق زن ایرانی است که بتواند از طریق خون تابعیت را به فرزندش منتقل کند. بحث کلی‌تر این است که چرا خون فقط از پدر به بچه می‌رسد؟! در حالی که می‌تواند از مادر هم برسد.

170 کشور جهان متعهد شدند تا سال 2030 میلادی مصرف پلاستیک را به طور چشمگیری کاهش دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها