کد خبر: 279475
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۵:۱۰:۰۵
| |

وزیر کشور:

سیستم تشویقی برای دستگاه‌های کاهنده تصادفات در ایام نوروز ایجاد می‌شود

وزیرکشور به نقش مهم استانداران و فرمانداران در کنترل مسائل راهنمایی رانندگی در ایام عید اشاره کرد و گفت: استانداران و فرمانداران موظف‌اند وقت بگذارند و مسئله رانندگی را در این ایام کنترل کنند.

سیستم تشویقی برای دستگاه‌های کاهنده تصادفات در ایام نوروز ایجاد می‌شود
کد خبر: 279475
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۵:۱۰:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرضارحمانی فضلی ظهر امروز و در نشست مشترک اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی راهها اظهار کرد: برای رسیدگی به مسائل نقاط حادثه خیز در جاده ها باید سالی 2-3جلسه برگزار کرده و هر بار به یک موضوع مهم در این رابطه بپردازیم، برنامه‌هایی را مصوب کرده و برای اجرایشان پیگیری های لازم راصورت دهیم.

وی با اشاره به اینکه روند تصادفات در کشور رو به کاهش است، گفت: این روند با در نظر گرفتن افزایش اتومبیل و تعداد سفرها قابل مشاهده است. همچنین برای ما کشته شدن حتی یک نفر در تصادفات جاده‌ای، مسولیت آور و تعهد آوراست. لذا باید تلاش کنیم تا آنجایی که ممکن است این آمار را کاهش دهیم و این موضوع بسیار قابل اهمیت است.


وزیر کشور اضافه کرد: در این رابطه اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ باشند و هم همکاری کنند و باتلاش های خود مردم را نیز پای کار بیاورند، حتما جواب می ‌دهد. اگر مردم احساس کنند همه دستگاه‌ها برای آسایش آنها و انجام سفر مطمئن شان تلاش می کنند، یقیننا همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید یک سیستم تشویقی و تنبیهی در سطح ملی در نظر بگیریم و پس از پایان تعطیلات نوروزی از افراد و دستگاه‌هایی که موجب کاهش تصادفات شدند، تقدیر و تشکر کنیم چراکه این امر موجب ایجاد انگیزش می شود. همچنین در مواردی که تصادفات زیاد شده است، سیستم توبیخی و تنبیهی قراردهیم.

وزیر کشور به اهمیت بحث هواشناسی در ایام نوروز اشاره کرد وگفت: هواشناسی باید اطلاعات دقیق از وضعیت جوی به افرادی که در آستانه انجام سفرهای نوروزی هستند، ارائه دهد و این اخبار از سوی صداوسیما و اپلیکیشن های مختلف و استفاده از فضای مجازی در اختیار مردم قرار بگیرد و به همه کسانی که از محدوده شهر خارج می‌شوند بلافاصله مانند پیامک‌های تبلیغاتی وضعیت جوی برای آنها ارسال شود.

رحمانی فضلی بابیان اینکه اطلاع رسانی در ایام عید از وظایف ذاتی صداوسیماست گفت: صداوسیما نباید برای این موضوع پولی دریافت کند زیرا این موضوع مسئله حاکمیتی است و در شرح وظایف این سازمان وجود دارد و امروز هم در مصوبه حتما تأکید می‌شود.

همچنین همه دستگاه‌های مختلف نیز باید از تمام توان و ظرفیت اطلاع رسانی خود در این ایام استفاده کنند. صداوسیمای استانها نیز باید در این راستا همکاری کنند.

وی بابیان اینکه دادستانی‌ها نیز باید در ایام نوروز فعال‌تر عمل کنند، گفت: انصافا هیچگاه در حوزه دادستانها و قوه قضائیه مشکلی نداشته‌ایم و در همه اموری که مورد نیاز ما بوده کمک کرده‌اند.همچنین در فعالیت و همکاری استانداری‌ها در ایام عید نیز هیچ شکی نداریم.

وزیر کشور در ادامه گفت: در ایام عید، همه ظرفیت‌های ناجا در حوزه راهنمایی رانندگی پای کاربیاید. بامتخلفان باید قوی برخورد کرد. رحم کردن به کسانیکه از قانون تخطی می کنند، ظلم و ستم به مردم محسوب می شود. ماحق نداریم حق الناس راببخشیم، باقانون شکن نمی توان با عطوفت و مهربانی برخورد کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: به خاطر حقوق مردم نباید با کسانیکه متخلف‌اند و قانون را نادیده می گیرند، رحم کنید؛ این همان اقتدار پلیس و قانون است و باعث امنیت و آرامش مردم می شود زیرا با تصادفات جاده‌ای خانواده‌های زیادی آسیب می بینند.

وی اضافه کرد: اگر لازم است می توان در ایام عید سرعت تردد ماشینها را کاهش داد و در نقاط حادثه خیز این میزان را کمتر کرد. حتی می‌توان رانندگان پرتخلف را در این ایام ممنوع سفر کرد تا به جاده‌ها نروند زیرا ممکن است خطراتی را ایجادکنند.

وی با تاکید بر نقش مهم استانداران و فرمانداران بیان کرد: استانداران و فرمانداران موظف‌اند وقت بگذارند و مسئله رانندگی را کنترل کنند و در محیط کار باشند و مسائل را کنترل کنند. شهرداری ها را نیز موظف می‌کنیم که شهر به شهر تقسیم کار کرده و نیروهایشان را مستقر کنند و در ایام عید به مردم خدمات رسانی کنند.


رحمانی فضلی در پایان با اشاره به افزایش 7/7 درصدی تصادفات در جاده‌های روستایی اظهار کرد: عرض این جاده‌ها کم است و پلیس و علائم رانندگی کمتری در این جاده‌ها حضور دارد و این موجب افزایش میزان تصادفات شده است لذا باید در میان مدت برای حل مشکلات فکری کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها