توصیه پلیس به متقاضیان سفرهای خارجی:

از قبول هرگونه بسته یا چمدان از سوی افراد ناشناس خودداری کنید

رئیس پلیس بین الملل ناجا از آمادگی 24 ساعته برای پاسخگویی به مشکلات شهروندان در مسافرت‌های نوروزی خارج از کشور خبر داد.

از قبول هرگونه بسته یا چمدان از سوی افراد ناشناس خودداری کنید
کد خبر: 279492
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۵:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردارهادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز 1398 و آرزوی سلامتی و شادکامی برای هموطنان در مسافرت های نوروزی، اظهارداشت: پلیس بین الملل ناجا، آمادگی خود را برای پاسخگویی به سئوالات و مشکلات شهروندان در مسافرت های برون مرزی اعلام می کند.

وی بیان کرد: مأموران پلیس بین الملل ناجا، از مجرب‌ترین افراد متخصص در حوزه‌های پلیسی که به زبان های خارجی اعم از عربی و انگلیسی مسلط هستند و در ایام عید نوروز آماده پاسخگویی و ارایه مشاوره به شهروندان بوده و با همکاری پلیس گذرنامه به صورت شبانه روزی مشکلات پیش آمده برای هر یک از شهروندان را بررسی و پیگیری می کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در تعطیلات نوروز، هموطنان عزیزمان می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل انتظامی، امنیتی یا به‌ منظور راهنمایی و مشاوره، با شماره تلفن 81824259-9821+ و 81824273-9821+ و یا رایانامه به آدرس interpol_tehran@police.ir ارتباط برقرار کنند تا بلافاصله مشکل آنها از این طریق پیگیری و رفع شود.

رئیس پلیس بین الملل ناجا خاطرنشان کرد: علاوه بر شماره تلفن‌ ذکر شده، هموطنان عزیز برای حل مشکلات خود می‌توانند به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد مراجعه و از راهنمایی های آنان بهره مند شوند.

سردار شیرزاد به هموطنان عازم کشورهای خارجی اشاره و توصیه کرد: در طول سفر شماره تلفن سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد، محل اقامت، مشخصات سرپرست گروه و همسفران خود را به همراه داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در صورتی که هموطنان در مدت اقامت خود، دچار مشکل شده به گونه ای که باید در اداره پلیس حضور پیدا کنند باید قبل از انجام هرگونه اقدامی، از پلیس بین الملل ناجا یا سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور راهنمایی های لازم را کسب کنند.

وی تأکید کرد: توصیه‌های پلیس به هموطنان عزیز، برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی است تا موارد گفته شده را به خاطر بسپارند و در طول سفر به آن عمل کنند.

سردار شیرزاد بیان کرد: هموطنان در طول سفر، از کلیه صفحات گذرنامه و روادید، 2نسخه کپی و در محل اقامت خود نگهداری و یک نسخه نیز با خود به‌ همراه داشته باشند تا درصورت سرقت و مفقودشدن گذرنامه از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هموطنان در طول سفر از قبول هرگونه بسته یا چمدان برای جابجایی و یا انتقال آن از سوی افراد ناشناس خودداری کنند، تصریح کرد: این افراد با حربه اضافه‌ بار و ... سعی می‌کنند به هر شکل ممکن برای انتقال بار خود به داخل کشور یا برعکس اقدام کنند؛ ممکن است دربار پیشنهادی برای انتقال، کالای ممنوع یا قاچاق وجود داشته باشد که این امر می‌تواند برای آنها عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس اینترپل ناجا عنوان کرد: همچنین هموطنان عزیز، از حضور در محافل غیراخلاقی خودداری کنند؛ چرا که در شأن آن‌ها نیست و احتمال بروز مشکلاتی نظیر سرقت اموال و... در چنین مکان‌هایی دوچندان است.

وی به انتشار فهرست اقلام ممنوعه در ورودی فرودگاه ها و مبادی مرزی اشاره و تصریح کرد: هموطنان بایستی به این امر توجه داشته باشند زیرا برخی از این اقلام شامل همراه‌ نداشتن وسایلی نظیر چاقو، اسلحه، مواد قابل اشتعال، منفجره و سمی است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: شما سفیران جمهوری اسلامی ایران در این کشورها هستید، اخلاق، رفتار و منش شما بازگوی فرهنگ اصیل ایرانی است، لذا از انجام هرگونه رفتارهای غیرمتعارف پرهیز کنید؛ امیدوارم هموطنان عزیز به سلامت و با خاطره‌ای خوش به کشور بازگردند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها