ویژه برنامه‌های نوروزی پایتخت اعلام شد

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ویژه برنامه‌های نوروزی را اعلام کرد.

ویژه برنامه‌های نوروزی پایتخت اعلام شد
کد خبر: 279493
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۵:۳۹:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ سعید اوحدی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی 98 این سازمان برگزار شد با بیان این که برای برنامه‌های نوروزی از اوایل اسفند ماه ستادی تشکیل شده که به صورت جدی برنامه ریزی در مورد برنامه‌های نوروزی را در دستور کار قرار داد گفت: رویکرد برنامه‌های ما حمایت از بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب است چرا که معتقدیم باید اقدامات فرهنگی زیادی در این زمینه انجام شود تا بیانیه به فراموشی سپرده نشود و یا به صورت شکلی با آن برخورد نشود.

25 عنوان برنامه با 1600 اجرا در نوروز پیش بینی شده است

وی با بیان این که تولید محتوای برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری در سال 98 مبتنی بر بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب خواهد بود گفت: به همین دلیل مخاطبان برنامه‌های ما جوانان و نوجوانان هستند که سعی داریم همدلی، اخلاق، خانواده، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و پرهیز از اسراف در برنامه‌های خود فرهنگ سازی کنیم.

اوحدی با بیان این که عید نوروز یک سنت ملی است که نماد انسجام خانواده است گفت: 25 عنوان برنامه با 1600 اجرا در نوروز پیش بینی شده است.

فعالیت چهار نوروزگاه سیار در قالب اتوبوس در سطح شهر

وی با بیان این که برنامه استقبال از بهار را تحت عنوان "فصل دل تکانی" خواهیم داشت گفت: 10 عنوان برنامه برای استقبال از بهار پیش بینی کرده‌ایم که با برگزاری مهمانی لاله‌ها در پنج شنبه آخر سال و غبار رویی از شهدا در فرهنگسرای رضوان آغاز شد. و یکی از مهمترین برنامه‌های دیگر نیز "مهر آئین" است که براساس آن فراخوانی در سازمان فرهنگی و هنری ابلاغ شد که کارمندان، تکنسینها، کارمندان بخش فنی و … اعلام آمادگی کردند و داوطلبان از روز پنج شنبه به دیدار خانواده شهدا رفته و آنها را در تعمیرات ساختمانی و خانه تکانی‌شان کمک کردند و این برنامه تا 29 اسفند ادامه دارد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این که از امروز چهار نوروزگاه سیار در قالب اتوبوس به مراکز پر تردد شهر رفته و برنامه‌های شاد و مفرحی در راستای استقبال از بهار اجرا می‌کنند گفت: همچنین دو عنوان کتاب را معرفی کردیم تا مردم در قالب طرح "یک عید یک کتاب" به مطالعه آن بپردازند و خلاصه نویسی‌های خود را در سایتی بارگذاری کرده و بعد از نوروز طی قرعه کشی به بهترین‌ها جایزه داده می‌شود.

وی با بیان این که در راستای کارآفرینی زنان فعال در کانون‌های مشارکتی 22 منطقه فراخوان شیرینی پزی ارکانیگ داده‌اند گفت: زنان شیرینی پخته و در قالب نمایشگاهی این محصولات خود را به فروش می‌رساند.

نصب درختان آرزو در مقابل فروشگاه‌های بزرگ تهران

وی در ادامه از نصب درختان آرزو در مقابل فروشگاه‌های مطرح تهران خبر داد و گفت: از کودکان مناطق محروم درخواست کردیم که خواسته و یا آرزوهایشان را بنویسند و یا نقاشی کنند. و ما آنها را به یک درخت آویزان می‌کنیم و مقابل فروشگاه‌های بزرگ تهران نصب کنیم تا مردم علاقه‌مند بتوانند آرزوی کودکان را برآورده کند که اطلاعات این کودکان در اختیار داریم و در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

انتخاب چهره مردمی سال با همکاری شبکه یک

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این که برای اولین بار با کمک برنامه فرمول یک در شبکه یک اقدام به انتخاب چهره مردمی سال کرده‌ایم گفت: هیئت داوران از میان 2000 چهره مردمی 40 نفر را انتخاب کرده و در مرحله بعد از میان 40 نفر 10 نفر می‌بایست انتخاب می‌شود که به دلیل آرای مساوی دو نفر، مردم می‌بایست از میان 11 چهره، چهره برتر سال را انتخاب کنند.

وی با بیان این که فرمول یک هزینه نگرفته و این 11 چهره در بیلبوردهای شهری معرفی می‌شوند تا مردم آنها را انتخاب کنند خاطر نشان کرد: فصل مشترک این 11 چهره عشق و علاقه خدمت به مردم بوده است. به عنوان مثال ما در میان گزینه‌ها نرگس کلباسی را داریم که به ایران آمده و از زمان زلزله کرمانشاه در آن جا هستند و صرفاً به مردم خدمت رسانی می‌کند و این 11 چهره بسیار عجیب هستند و می‌توانند الگوی جوانان باشند.

وی در مورد نحوه انتخاب این چهره‌های سال با بیان اینکه کمیته داوری این افراد با شاخصه عشق و خدمت به همنوعان انتخاب کرده است گفت: از این میان 11 نفر انتخاب شدند که مردم باید از میان این 11 نفر یک نفر را انتخاب کند که هر یک از 11 نفر یک کد دارد که مردم می‌توانند رأی خود را براساس وارد کردن کد هر یک از این افراد ثبت کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا برنامه فرمول یک انتخاب شده است، اظهار کرد: این اولین تجربه ما برای انتخاب چهره سال است و به این جمع بندی رسیدم که از برنامه پرمخاطب فرمول یک شروع کنیم اما واقعیت این است که می‌توانیم در سالهای بعد می‌توانیم از برنامه‌های دیگر استفاده کنیم.

فانوس آرزوها، ویژه برنامه چهارشنبه سوری برای کودکان محروم

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از ویژه برنامه شب چهارشنبه سوری برای کودکان محروم خبر داد و گفت: در چهارشنبه سوری فانوس آرزوهای کودکان محروم به آسمان خواهد رفت.

وی در مورد تشریح برنامه‌های نوروزی با بیان این که برای نوروز 15 برنامه در نظر گرفتیم گفت: 8 منطقه در تهران از جمله باغ موزه قصر، باغ کتاب و … انتخاب شده که استیج برنامه‌های نوروزی برپا می‌شود و ما برنامه‌های شاد نورزی مان را به بطن جامعه آورده ایم تا همه مردم از آن استفاده کنند.

اوحدی با بیان این که برای کنکوری‌ها نیز 22 کتابخانه از 8 صبح تا 6 عصر فعال هستند گفت: همچنین 11 کتابخانه نیز تحت عنوان اردوی مطالعات نوروزی از 8 صبح تا ساعت 23 دایر هستند.

وی با بیان این که برنامه‌های ویژه تهرانگردی داریم که در دو بخش شهروندان و مسافرانی که به تهران سفر کردند اجرایی می‌شوند گفت: شهروندان می‌تواند با تماس با سامانه 137 اطلاعات تکمیلی این تورهای گردشگری را کسب کنند.

ماهی عیدتون را به فرهنگسراها بدهید و کتاب بگیرید

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از اجرای طرح ماهی حوض قصه‌ها خبر داد و گفت: از سوم فروردین خانواده‌ها می‌تواند ماهی قرمزهای سفره هفت سین به فرهنگسراها بدهند و ما نیز در قبال آن یک عدد کتاب هدیه می‌دهیم و در راستای حفظ محیط زیست این ماهی قرمزها را در محیط مطلوب نگهداری می‌کنیم.

وی در مورد برنامه‌های موسیقی سازمان نیز گفت: ما تحت عنوان "هنر برای همه"، کنسرت موسیقی «محمد معتمدی» را در سالن تئاتر پردیس خاوران اجرا می‌کنیم

اوحدی با اشاره به کنسرت‌ها و تئاترهای لوکسی که در سال 97 اجرایی شد و انتقاداتی هم در پی داشت، خاطر نشان کرد: محمد معتمدی یک هفته اجرا خواهد داشت و عنوان کرده است که تمام عایدی این کنسرت را به امور خیریه اختصاص می‌دهند و شهروندان می‌تواند بلیت 25 هزار تومانی را که قیمت مناسبی است خریداری کند.

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره شهر نیز صادر شده و در تیر ماه با سرفصل‌های حقوق شهروندی و زیست شهری برگزار می‌شود.

وی در مورد بودجه سال 98 سازمان فرهنگی و هنری گفت: براساس قانون بودجه سازمان فرهنگی و هنری از محل 4 درصد درآمدهای وصولی شهرداری است که هیئت امنا بودجه را تصویب کردند و امیدواریم با کمک شورا و شهرداری بودجه تخصیص داده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها