معاون نظارت بر اجرای استاندارد:

سازمان استاندارد بر بازار شب عید نظارت می‌کند

وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: درآستانه فرارسیدن سال نو به منظور حفظ و صیانت ازحقوق مصرف کنندگان، نظارت بیشتری بر مراکز تمرکز، توزیع و فروش کالا و نیز نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا صورت می‌گیرد.

سازمان استاندارد بر بازار شب عید نظارت می‌کند
کد خبر: 279494
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۵:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| وحید مرندی مقدم با بیان اینکه این طرح با بررسی و نظارت بر مراکز تمرکز، توزیع و عرضه کالا از نظر کیفیت کالا انجام می شود، گفت: کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد، کالاهای مشمول اجرای تشویقی دارای نشان استاندارد، نظارت بر مراکز تمرکز، توزیع و عرضه کالا از نظر کمیت کالا ، بررسی کمیت کالاهای ارائه شده از نظر وزن، حجم و ابعاد مطابق استانداردها و وسایل سنجش از قبیل ترازوها و باسکول‌ها شامل این طرح است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای پر مصرف نوروزی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد هستند، افزود: این کالاها شامل مواد غذایی، بهداشتی، شوینده‌ها، مواد شیمیایی، قطعات خودرو و همچنین کنترل ترازوها و وزنه‌ها در میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه عمده و جزیی و کنترل نازل‌های سوخت است.

وی گفت: در اجرای این طرح، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی نیز حضور دارند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد از شهروندان خواست با ارسال کد 10 رقمی در زیر علامت استاندارد مندرج بر روی محصولات به سامانه 10001517 کالای مورد نظر خود را با اطمینان خریداری کنند.

وی همچنین اطمینان داد که سازمان ملی استاندارد ایران از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.isiri.gov.ir به شکایات واصله رسیدگی می کند.

وی تصریح کرد: گشت‌های ویژه ادارات کل استاندارد استانها از 15 اسفندماه تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها