کد خبر: 279495
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۵:۴۷:۰۰
| |

ایران درودی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

برای مردم ایران سلامتی، حال خوب و رهایی از مشکلاتشان را خواهانم/ ما می‌توانیم کمک حال خودمان باشیم/ آرزومندم که هنر ایران در سراسر دنیا بیشتر از گذشته بدرخشد و مطرح باشد

ایران درودی گفت: شرایط موجود شاید شرایط خوبی نباشد. حال بد و روحیه خراب و تمام مشکلات معیشتی که ما مردم داریم از یک بی‌خردی و بی‌مسئولیتی ناشی می‌شود اما تا جایی که می‌شود ما می‌توانیم کمک حال خودمان باشیم و چیزی بیشتر از آنچه که بر گرده ما تحمیل شده ، به یکدیگر تحمیل نکنیم.

برای مردم ایران سلامتی، حال خوب و رهایی از مشکلاتشان را خواهانم/ ما می‌توانیم کمک حال خودمان باشیم/ آرزومندم که هنر ایران در سراسر دنیا بیشتر از گذشته بدرخشد و مطرح باشد
کد خبر: 279495
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۵:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- ایران درودی زمانی گفته بود«اگر در قلب می‌توان قصر عشق بنا کرد، چرا نتوان آفتاب را در آن حفظ کرد؟» او حالا در نوروز از همین آفتاب می‌گوید. از آن لحظه‌ای که به قول خودش هنرمند خلاقیتش را با ما تقسیم می‌کند. از گل‌های نقاشی‌اش که از عشقی که در قلبش انباشته دارد نشأت گرفته است. شاید گفته‌هایش نیز مانند نقاشی‌هایش باشد.

ایران درودی درباره عید نوروز به ا عتمادآنلاین گفت: «برای مردم خوب ایران سلامتی و حال خوب و رهایی از مشکلاتشان را خواهانم و امیدوارم مردان و زنانی که در حوزه هنر و تجسمی فعالیت دارند بیشتر از پیش بدرخشند و فضا برای حضور جامع‌تر زنان در این عرصه بازتر شود. امروزه ما زنان باارزش و یگانه‌ای داریم. متأسفانه زنان ایران در رخدادهای سیاسی محو شده‌اند. با این همه روز به روز در عرصه فعالیت‌های هنری در ایران و جهان مطرح‌تر می‌شوند.»

عکس1


درودی درباره شرایط مردم گفت: «شرایط موجود شاید شرایط خوبی نباشد. حال بد و روحیه خراب و تمام مشکلات معیشتی که ما داریم از یک بی‌خردی و بی‌مسئولیتی ناشی می‌شود اما تا جایی که می‌شود ما می‌توانیم کمک حال خودمان باشیم و چیزی بیشتر از آنچه که بر گرده ما تحمیل شده، به یکدیگر تحمیل نکنیم. برای درک زیبایی یا زشتی باید هوشیار و صادق بود. در سال جدید آرزومندم که هنر ایران در سراسر دنیا بیشتر از گذشته بدرخشد و مطرح باشد.»


این نقاش معاصر ایران در پایان گفت: «من یکی از خوشبخت‌ترین آدم‌ها هستم زیرا از هر لحظه زندگی‌ام آگاه بوده و راضی هستم. زیبایی‌ها را می‌بینم و زشتی‌ها را انکار می‌کنم. بارها گفته ام که هدف اصلی من چه در نقاشی و چه در زندگی رسیدن به «نور» است. نور در همه‌جا حضور دارد. مهم این است که ما آن را در کجا جست‌وجو می‌کنیم یا در کجا می‌یابیم؟ امیدوارم گام‌هایی که برمی دارم و برمی‌داریم، در سال جدید راهی برای نزدیکی بیشتر به نور و روشنایی باشد. نوری که نجات‌دهنده و نشاط بخش و مفرح است آن هم در میانه این همه بلا.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها