کد خبر: 279497
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۵:۴۱:۰۰
| |

راشاتودی اعلام کرد؛

هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره کاهش شدید تولید نفت ونزوئلا

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود هشدار داد تولید نفت ونزوئلا در معرض کاهش شدید قرار دارد می‌تواند برای بازار جهانی چالش بر انگیز باشد.

هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره کاهش شدید تولید نفت ونزوئلا
کد خبر: 279497
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۵:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود نسبت به احتمال کاهش قابل توجه تولید و صادرات نفت ونزوئلا و تبدیل شدن این مسئله به یک چالش برای بازار جهانی هشدار داد.

به گزارش راشاتودی، علی رغم آنکه بحران قطعی سراسری برق در ونزوئلا که به توقف صادرات نفت این کشور منجر شد تا حدودی برطرف شده است اما امکان تکرار دوباره این بحران همچنان وجود دارد و شاید شاهد تکرار شرایطی بدتر از این هم باشیم.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: اگر چه علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد شرایط در ونزوئلا رو به بهبود است اما شرایط شبکه نیروی برق ونزوئلا به گونه‌ای است که نمی‌توان اطمینان پیدا کرد که تعمیراتی که انجام شده دوام خواهند داشت.

در روز 7 مارس شبکه سراسری برق ونزوئلا دار بحران شد و برق 21 ایالت از 23 ایالت این کشور قطع شد.

روز سه شنبه هفته گذشته جورج رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا، اعلام کرد مشکل شبکه برق ونزوئلا حل شده و اوضاع در حال بازگشت به شرایط عادی است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود آورده است طی ماه‌های گذشته تولید نفت ونزوئلا در 1.2 میلیون بشکه ثابت بوده است اما خاموشی اخیر وقطعی برق به کاهش تولید نفت این کشور منجر شده است.

این آژانس می گوید میزان 1.2 میلیون بشکه روزانه تولید نفت ونزوئلا معادل همان میزانی است که کشورهای نفتی اوپکی و غیر اوپکی برای کاهش عرضه به بازار بر روی آن توافق کرده بودند و می‌تواند برای بازار چالش بر انگیز باشد.

آژانس بین المللی انرژی در ادامه این گزارش می‌افزاید: به دلیل توافق برای کاهش عرضه نفت به بازار کشورهای نفتی 2.8 میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد دارند که دو سوم از این ظرفیت در اختیار عربستان است و کیفیت این نفت نیز نزدیک به کیفیت نفت ونزوئلاست و در نتیجه در صورت بروز مشکل جایگزین کردن نفت این کشور تا حدودی قابل حل است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها