کد خبر: 279518
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

در سال 98 شاهد شکوفایی در سیاست خارجی خواهیم بود/ مجلس در رأس امور نیست/ نیازمند تغییر ساختارها هستیم/ احتمالا اصلاحاتی در زمینه ساختارها داشته باشیم

کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در سیاست خارجی افق بسیار امیدوارکننده‌ای در سال 98 پیش روی کشور قرار دارد.

در سال 98 شاهد شکوفایی در سیاست خارجی خواهیم بود/ مجلس در رأس امور نیست/ نیازمند تغییر ساختارها هستیم/ احتمالا اصلاحاتی در زمینه ساختارها داشته باشیم
کد خبر: 279518
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کمال دهقانی فیروزآبادی، نماینده تفت و میبد و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به ارزیابی عملکرد فراکسیون مستقلین پرداخت و گفت: مهم‌ترین اقدام فراکسیون مستقلین در سال 97، حفظ انسجام خود بود. این فراکسیون در مواضع هم ایده‌های خود را عملی کرد و بیشترین جلسات را با وزرا و مسئولین داشته است. همچنین در رأی‌گیری‌ها و رأی اعتماد به وزرا بسیار مؤثر عمل کرده است.

او ادامه داد: هدف فراکسیون مستقلین اعتدال بود و مشی آن مبتنی بر عقلانیت در اتخاذ مواضع بود که این مشی را به‌خوبی عملی کرده است.

دهقانی در خصوص سیاست خارجی در سال 98 گفت: در سیاست خارجی افق بسیار امیدوارکننده‌ای در سال 98 داریم. علیرغم تحریم‌های بسیار سخت آمریکا، ما در سیاست خارجی، هم در سطح استراتژی و هم در سطح عملیاتی و اقدامات اجرایی شاهد شکوفایی خواهیم بود.

مجلس در رأس امور نیست

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به اینکه آیا مجلس در رأس امور است؟ تأکید کرد: مجلس در رأس امور نیست. نمایندگان اقدامات خوبی در مجلس دهم انجام دادند که قابل‌تقدیر است و مصوبات بسیار خوبی داشتیم ولی ایرادات ساختاری در کشور داریم که در طول چهل سال گذشته این ایرادات رفته‌رفته بیشتر خود را نشان داده و به نظر می‌رسد باید اصلاحاتی درزمینه ساختارها داشته باشیم که نمونه آن ساختار بودجه کشور است.

او با انتقاد از عدم تحقق بودجه 98 تأکید کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش‌ها 38 درصد بودجه در بهترین شرایط تحقق پیدا کرده و این مورد نشان می‌دهد که یک جای کار ایراد دارد. نباید بودجه‌ای به تصویب برسانیم که در طول یک سال 38 درصد محقق شود. در حالی که ما می‌خواهیم برنامه توسعه 6 ساله را اجرایی کنیم که مستلزم تحقق 80 تا 90 درصد بودجه است.

به گفته دهقانی یکی از دستورکارهای مهم مجلس در سال 98 باید تغییر ساختار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها