کد خبر: 279525
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۷:۱۷:۰۰
| |

معترضان آلبانیایی خواستار استعفای دولت شدند

هزاران تن از هواداران گروه مخالف دولت آلبانی روز چهارشنبه در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و خواستاراستعفای نخست وزیر شدند.

معترضان آلبانیایی خواستار استعفای دولت شدند
کد خبر: 279525
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۷:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| معترضان با تجمع در مقابل دفتر کار«ادی راما» نخست وزیر سوسیالیست آلبانی، دولت را به فساد مالی و ارتباط با جرایم سازمان یافته متهم کردند.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه مخالف آلبانی که نمایندگانش در پارلمان کرسی های خود را ترک کرده اند، ضمن خودداری از مذاکره با نخست وزیر، خواستار تشکیل کابینه ای انتقالی بدون حضور وی است تا شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور مهیا شود.


آمریکا و اتحادیه اروپا به گروه مخالف در خصوص متوسل شدن به خشونت هشدار داده و این گروه را به نشستن پای میز مذاکره ترغیب کرده اند.


با این وجود، معترضان در حالی که قصد حمله به ساختمان پارلمان و ورود به آن را داشتند، با پلیس درگیر شدند. پلیس برای متفرق کردن معترضان، با شلیک گاز اشک آور از ماشین های آب پاش استفاده کرد و تعدادی از معترضان در جریان این زد و خورد زخمی شدند.


سوسیالیست های حاکم در آلبانی 74 کرسی از 140 کرسی پارلمان را در اختیار دارند. برخی از کرسی های خالی در پارلمان در اختیار نامزدهای گروه مخالف قرار گرفته است.


آلبانی ماه گذشته نیز صحنه تجمع مردمی در مقابل دفتر کار نخست وزیر بود، به طوری که معترضان ضمن تلاش برای شکستن درهای این ساختمان و ورود به آن، خواستار استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.


معترضان در آلبانی خواستار برقراری دموکراسی از طریق پارلمان منتخب مردمی و نه به واسطه پول و تهدید جنایتکاران، هستند.


نخست وزیر آلبانی می گوید اصلاحات قضایی پیشنهادی وی باعث پاکسازی فساد از سیستم قضایی می شود و امکان ملحق شدن این کشور به اتحادیه اروپا را فراهم می کند.


آلبانی کشوری واقع در جنوب شرق اروپاست. این کشور عضو نهادهای مهمی چون سازمان ملل، بانک جهانی، یونسکو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سازمان تجارت جهانی است و کاندید رسمی عضویت در اتحادیه اروپا محسوب می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها