کد خبر: 279579
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۰۸:۴۲:۰۰
| |

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد:

تولید 50 ماده اولیه دارویی تا پایان سال آینده

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال آینده، 50 ماده اولیه دارویی در کشور توسط محققان تولید شود.

تولید 50 ماده اولیه دارویی تا پایان سال آینده
کد خبر: 279579
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تولید داروهای جدید در کشور، اظهار کرد: تا پایان سال 98 در کشور 8 واکسن انسانی، 17 واکسن دام و طیور، 50 ماده اولیه دارویی و 14 داروی بیولوژیک در کشور تولید خواهد شد.

وی افزود: با تولید این اقلام دارویی، حدود 375 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در کشور صورت می‌گیرد و برای 830 نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

قانعی با اشاره به فعالیت شتاب‌دهنده‌های زیستی در کشور، بیان کرد: در طی 2 سال اخیر 12 شتابدهنده در حوزه زیست فناوری فعالیت می‌کنند. از جمله این شتاب‌دهنده‌ها می‌توان از پرسیس ژن، زیست‌بنیان و ویژن دارو نام برد.

وی همچنین تصریح کرد: این شتاب‌دهنده‌ها با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تصریح کرد: ستاد زیست‌فناوری آمادگی لازم برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌های مختلف در حوزه زیست فناوری کشاورزی و جانوری را نیز دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها