جزئیاتی جالب از ساخت ورزشگاه فولاد/ ساخت هتل هفت ستاره با هدف جذب باشگاه‌های اروپایی

ورزشگاه اختصاصی و با شکوه فولاد خوزستان که در بازی این تیم مقابل سپاهان مورد بهره برداری قرار گرفت، از ورزشگاه سایر کشورها از جمله مونیخ الگوبرداری شده است.

جزئیاتی جالب از ساخت ورزشگاه فولاد/ ساخت هتل هفت ستاره با هدف جذب باشگاه‌های اروپایی
کد خبر: 279639
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۰۹:۴۵:۰۴

اعتمادآنلاین| ‎ صرف‌نظر از تمام نتایجی که در هفته بیست و دوم لیگ برتر رقم خورد، یک اتفاق ویژه در شهر اهواز رخ داد و از ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان رونمایی شد. این ورزشگاه برای بازی فولاد خوزستان با سپاهان برای اولین بار به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت تا خوزستان و ایران صاحب یک ورزشگاه مدرن و شیک شود.

مسعود رضائیان یکی از مدیران عامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان که بخشی از دوران مدیریتش با طراحی و ساخت این مجموعه ورزشی همزمان شده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر، جزئیات بیشتری از این ورزشگاه ارائه داد. به گفته رضائیان، در طراحی این ورزشگاه، استادیوم مونیخ آلمان بیش از سایر استادیوم‌ها مدنظر بوده است و همچنین ساخت یک هتل هفت ستاره هم در این مجموعه پیش بینی شده که شاید در آینده این اتفاق رخ بدهد.

دست همه بابت ساخت این ورزشگاه درد نکند


به همه مردم ایران بابت افتتاح این مجموعه باشکوه تبریک می گویم. این ورزشگاه یک سرمایه‌ای است که به سرمایه‌های ورزش ایران اضافه شده است. دست همه درد نکند به خصوص مدیران عامل شرکت فولاد. هر کسی آمد و رفت این پروژه را رها نکرد و امانت را تا روز آخر به مقصد رساند.

اعزام مهندس مشاور به امارات، ترکیه و آلمان


زمانی که بنده در باشگاه فولاد بودم این ورزشگاه در مرحله طراحی بود. چند مهندس مشاور به کشورهای ترکیه، آلمان و امارات اعزام شدند تا از ورزشگاه‌های این کشورها الگو بگیرند. آن موقع تاکید روی ورزشگاه مونیخ بود و اینکه اگر بشود ترکیبی از ورزشگاه‌های این کشورها در خوزستان پیاده کنیم. تمام مدیران باید در این فرآیند کار می‌کردند. یک ریل گذاری صورت گرفته بود و همه موظف بودند همه روی آن ریل حرکت کنند شاید فراز و نشیب‌هایی وجود داشت اما در نهایت این مجموعه به بار نشست.

ساخت هتل هفت ستاره با هدف جذب باشگاه‌های اروپایی


این یک مجموعه کامل است که هم زمین‌های چمن دارد و هم مجموعه ورزش‌های آبی. مجموعه چمن و ورزش‌های آبی ما زودتر ساخته شد و اگر بهره برداری از این استادیوم کمی به تأخیر افتاد به دلیل مشکلات پارکینگ بود. آنچه از این مجموعه باقی مانده است و در طرح اولیه دیده شده، ساخت یک هتل هفت ستاره است. این هتل با هدف درآمدزایی و جذب باشگاه‌های اروپایی برای برپایی اردوهای تدارکاتی پیش بینی شده بود. در واقع این هتل در کنار کمپ و خود ورزشگاه اصلی پیش بینی شده تا تیم‌هایی که برای بازی یا برپایی اردو به خوزستان می آیند با یک شرایط ویژه مواجه باشند. اگر این هتل کامل شود حتی می‌توان از آن به عنوان محل زندگی فوتبالیست‌های خود باشگاه فولاد هم استفاده کرد.

مدیران فولاد دنبال این بودند از دیگران متفاوت باشند


فکر می‌کنم از سال 84 یا 85 بود که بحث طراحی ورزشگاه فولاد و انتخاب مشاوران آغاز شد. نگاه مدیران ارشد فولاد این بود که متفاوت از دیگران باشند. فولاد طی سال‌های گذشته در سازمان دهی، زیرساخت‌ها و استعدادیابی از دیگر باشگاه‌ها متفاوت بوده است و حتی در بحث قهرمانی هم دو بار به این عنوان رسیده است.

وقتی ساخت استادیوم فولاد شروع شد ورزشگاه غدیر نیمه تمام بود


اینکه می‌گویند چرا با وجود ورزشگاه غدیر، فولاد دست به ساخت ورزشگاه اختصاصی زده است توضیحاتی دارد. زمانی که ما ساخت ورزشگاه اختصاصی را آغاز کردیم، استادیوم غدیر به این شکل وجود نداشت و نیمه تمام بود، بنابراین مدیران فولاد تصمیم گرفتند خودشان یک استادیوم اختصاصی داشته باشند. این استادیوم حالا اولین استادیوم باشکوه ایران است که ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

بازدید شبانه مدیرعامل فولاد از ورزشگاه در حال ساخت


می‌خواهم از آقای نجم السادات اسم بیاورم که اگر از او یاد نکنم جفا کرده ام. او یکی از مدیران شرکت فولاد بود که حتی گاهی ساعت 2 یا 3 بامداد برای بازدید از مراحل ساخت، به ورزشگاه می‌رفت. به خاطر گرمای شدید در اهواز در طول روز عملیات بتن ریزی امکان پذیر نبود و باید شب این کار صورت می‌گرفت. آقای نجم السادات آنقدر پای کار بود که حتی شبانه به ورزشگاه سر می‌زد که ببیند آیا شیفت شب سر کارش است یا خیر. دست همه درد نکند. همه مدیران یاری کردند که این ورزشگاه ساخته شد. شاید یک نفر می‌توانست بیاید بگوید من این مجموعه را نمی‌خواهم و جلوی ساخت آن را بگیرد اما خوشبختانه اینطور نشد.

مجموعه فولاد با لاماسیا قابل مقایسه است


این مجموعه فولاد در ابعاد و اندازه‌های خودش می‌تواند با «لاماسیای» اسپانیا قابل مقایسه باشد. ما باید بیشتر کار کنیم و نگاه بلندمدت‌تری به آینده فوتبال داشته باشیم. خوشبختانه این نگاه در مدیران ارشد فولاد به ارث رسیده و خوزستان می‌تواند در آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها