کد خبر: 279806
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

مسعود عالی‌پور، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین پاسخ داد؛

آیا امکان مطالبه وجهی که به اشتباه واریز شده وجود دارد؟

اگر شخصی وجهی را به اشتباه به حساب فردی واریز کند آیا می‌تواند درخواست مطالبه آن را داشته باشد؟ چه دستوری لازم است تا آدرس و مشخصات صاحب حساب را از بانک بگیریم، آن هم با توجه به اینکه بانک‌ها بدون دستور قضایی از ارائه مشخصات به افراد خودداری می‌کنند؟

آیا امکان مطالبه وجهی که به اشتباه واریز شده وجود دارد؟
کد خبر: 279806
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: اگر شخصی وجهی را به اشتباه به حساب فردی واریز کند آیا می‌تواند درخواست مطالبه آن را داشته باشد؟ چه دستوری لازم است تا آدرس و مشخصات صاحب حساب را از بانک بگیریم، آن هم با توجه به اینکه بانک‌ها بدون دستور قضایی از ارائه مشخصات به افراد خودداری می‌کنند؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ: مسعود عالی پور وکیل پایه یک دادگستری: هر مالی که طرف مقابل آن مستحق دریافت آن نباشد، اصطلاحا «مستحق للغیر» محسوب می‌شود و باید به صاحب آن برگردانده شود. همچنین اصل بر «عدم مدیون بودن» واریزکننده است و مدعی «مدیونیت» باید ثابت کند این وجه بابت دینی واریز شده است. بنابراین با توجه به موارد فوق شما می‌توانید دادخواست مطالبه وجه را حسب مورد به شورای حل اختلاف یا محاکم قضایی ارائه دهید.

لازم به ذکر است که شما باید از طریق شورای حل اختلاف دادخواست «تامین دلیل» ارائه دهید و در پناه تامین دلیل صادره، اطلاعات صاحب حسابی که وجه به حساب او واریز شده را درخواست کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها