توسط شورای راهبردی تئاتر؛

اهداف دارای اولویت اداره کل هنرهای نمایشی در سال جدید مشخص شد

اهداف دارای اولویت اداره کل هنرهای نمایشی در سال 1398 تعیین و اعلام شد.

اهداف دارای اولویت اداره کل هنرهای نمایشی در سال جدید مشخص شد
کد خبر: 279818
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۵:۱۹:۱۴

اعتمادآنلاین| در سومین جلسه شورای راهبردی تئاتر که روز سه‌شنبه 14 اسفند برگزار شد، 10 موضوع به شرح زیر به عنوان اولویت‌های اداره کل هنرهای نمایشی در سال 1398 تصویب و اعلام شد:

1. نظر به اینکه نقش‌های تکلیف‌شده قانونی به اداره کل هنرهای نمایشی، امور سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های تئاتر است و پرداختن به دیگر امور، از جمله امور تصدی‌گری و اجرا، علاوه بر موانع قانونی در ایفای مناسب نقش‌های تکلیفی، ایجاد اختلال می‌کند، مقرر شد اداره کل حداکثر تلاش خود را به منظور تشکل‌بخشی به هنرمندان تئاتر و تقویت تشکل‌های موجود، به‌خصوص خانه تئاتر و واگذاری حداکثری امور اجرایی و تصدی‌گری به آن‌ها و از جمله مهیا کردن و برخورداری از امکان مطالبه‌گری و پی‌گیری‌های منتج به نتیجه از طریق تشکیلات صنفی، مبذول دارد.

2. تهیه، ثبت و در اختیارگذاری اطلاعات کاربردی با موضوع تئاتر و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد «بانک اطلاعات تئاتر کشور».

3. ضابطه‌مندی تمامی فعالیت‌های مرتبط به تئاتر.

4. مطالعه جدی در مورد نحوه و چگونگی برگزاری جشنواره‌ها و به خصوص جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر

5. تلاش برای بالفعل کردن امکانات و فرصت‌های بالقوه موجود برای توسعه و ارتقای تئاتر از جمله فعال کردن سالن‌های موجود در کشور یا شناسایی و معرفی امکانات و فرصت‌ها و بودجه‌های دولتی، عمومی یا خصوصی با تأکید و در اولویت قرار دادن مضاعف نقش شهرداری‌ها، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

6. حمایت همه‌جانبه و افزایش روش‌ها و فرصت‌های حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی.

7. حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری‌های مردمی با جست‌وجوی روش‌های ایجاد امکان برخورداری از صرفه اقتصادی و در اولویت قرار دادن اهداف فرهنگی، به‌عوض اهداف اقتصادی و تجاری، در چهارچوب ایجاد و توسعه تئاترهای جامعه‌بنیان (Community theatre).

8. حمایت از انجام پژوهش‌ها و مطالعات تئاتری و تأسیس حداقل یک «مرکز پژوهش‌های تئاتر».

9. تمرکز بر طراحی «طرح ملی حفظ نمایش‌های سنتی و آئینی ایران».

10. توجه به ثبت تاریخ شفاهی تئاتر.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها