محمدرضا بادامچی، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نمی‌توان گفت مجلس در رأس امور است/ حمایت از FATF و قانون حمایت از کودکان اقدام شاخص فراکسیون امید در سال 97 بود/ اکثر مردم از عملکرد قوه قضاییه به دلیل تعدد پرونده‌ها ناراحت هستند/ باید دست‌های دولت را آزاد کرد و بعد به عملکردش نمره داد

محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مجلس می تواند در راس امور باشد و شاید در برخی مقاطع در راس امور هم باشد اما با توجه به شرایطی که در حال حاضر ایجاد کرده‌اند نمی‌توان گفت که مجلس در راس امور است.

نمی‌توان گفت مجلس در رأس امور است/ حمایت از FATF و قانون حمایت از کودکان اقدام شاخص فراکسیون امید در سال 97 بود/ اکثر مردم از عملکرد قوه قضاییه به دلیل تعدد پرونده‌ها ناراحت هستند/ باید دست‌های دولت را آزاد کرد و بعد به عملکردش نمره داد
کد خبر: 279824
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ا عتمادآنلاین گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات فراکسیون امید در سال 97 در حوزه اجتماعی در زمینه حمایت از قانون حمایت از کودکان بود. حمایت از لوایح مرتبط با FATF یکی دیگر از اقدامات مهم فراکسیون امید بود که متاسفانه موانعی در تایید آن ایجاد می‌کنند.

او ادامه داد: فراکسیون امید یکی از تلاشگران به تصویب رسیدن لوایح مرتبط با FATF بود. برخی با انگیزه تضعیف دولت برخلاف منافع ملی بر سر راه تصویب این لوایح مانع ایجاد می‌کنند و این اقدام از جانب برخی از محافل کاملا جانبدارانه انجام می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما با توییت‌ها و مصاحبه‌هایمان تلاش می‌کنیم که این آگاهی را ایجاد کنیم تا با تصویب لوایح مرتبط با FATF بتوان موانع مالی کشور را رفع کرد و به مردم بیشتر از این ضربه وارد نشود. اگر این لوایح به تصویب نرسد قطعا با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه خواهیم شد و حتی شرکای نزدیک ما مانند چین و وروسیه هم اعلام کردند که در صورتی که ایران به لوایح FATF نپیوندد ما نیز ارتباطاتمان را قطع خواهیم کرد.

بادامچی در پاسخ به اینکه آیا مجلس در رأس امور است یا نه، گفت: مجلس می‌تواند در راس امور باشد و شاید در برخی مقاطع در راس امور هم باشد اما با توجه به شرایطی که در حال حاضر ایجاد کرده‌اند نمی‌توان گفت که مجلس در رأس امور است. برای مثال در جریان بررسی بودجه هیچ کس نفهمید ردیف‌ها به چه شکل به تصویب رسید و این موارد موجب وهن مجلس است. اگر نتوانیم مسیر قانون‌گذاری را از این حالت بیرون بیاوریم راه طولانی در پیش داریم.

او عملکرد مجلس را در سال 97 چندان خوب ارزیابی نکرد و گفت: در خصوص عملکرد دولت هم نمی‌توان نمره دقیقی داد باید دست‌های دولت را آزاد کرد و بعد به عملکردش نمره داد. اکثر مردم از عملکرد قوه قضاییه ناراحت هستند و به دلیل تعدد پرونده‌هایی که در حوزه قضایی وجود دارد کار به نمره نمی‌رسد. همه سعی می‌کنند از مسیرهای غیرقانونی به نتیجه برسند و متاسفانه فسادهای اداری هم وجود دارد. نیروهای نظامی خوب عمل کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها