کد خبر: 279826
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۵:۵۶:۴۱
| |

ویژه// شهر من نفس بکش؛

حمایت همراه اول از باغ‌های گیاه‌شناسی به نوشهر و کاشان رسید

نزدیک دو دهه از شکل‌گیری مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها یا CSR می‌گذرد و اپراتور همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود به سمت حفاظت بیشتر از محیط زیست قدم برداشته است.

حمایت همراه اول از باغ‌های گیاه‌شناسی به نوشهر و کاشان رسید
کد خبر: 279826
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۵:۵۶:۴۱

اعتمادآنلاین| مطالبه از سازمان‌ها برای «مسئولانه عمل کردن» در قبال جامعه، موضوعی است که با گسترش روزافزون اثرگذاری آن‌ها بر محورهای تشکیل دهنده توسعه پایدار یعنی «اقتصاد»، «جامعه» و «محیط زیست»، در دهه‌های پایانی قرن بیستم شدت گرفته و به ظهور مفهومی به نام مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها یا CSR در دنیای مدیریت، منجر شده است.


عبارت CSR یک تعریف ساده دارد؛ این که سازمان‌ها در مقابل جامعه‌ای که در آن فعالیت و از از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن استفاده می‌کنند، مسئول هستند.
مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که شرکت در آن فعالیت می‌کند و این مسئولیت از جستارهای اقتصادی و مالی فراتر می‌رود. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها از جستارهای اخلاق کسب‌وکار است که به نقش شرکت‌ها در حوزه اجتماع می‌پردازد.


حمایت مالی از باغ گیاه‌شناسی ملی برای سومین سال از همین دست مسئولیت‌های اجتماعی است.


«همراه اول» برای سومین سال پیاپی با پرداخت 500 میلیون تومان به باغ ‌گیاه‌شناسی ملی، برای ماندگاری برند خود و حفظ گیاهان رو به انقراض دست به این کار زد. اقدامی که در طولانی مدت ریه‌های تنفسی پایتخت را تقویت می‌کند.


قرار است حمایت این اپراتور به باغ‌های گیاه‌شناسی نوشهر و کاشان نیز بسط پیدا کند و به عنوان «حامی بانک ژن گیاهی» که بزرگ‌ترین محل نگهداری بروز گیاهان در حال انقراض در سراسر کشور است، فعالیت جدی خیریه انجام دهد.


همراه اول این حمایت مالی را از محل عایدی‌های اجرای کمپین «همراه طبیعت» با رویکرد حذف قبوض کاغذی مشترکان داشته است، این اقدام علاوه بر این که منجر به ساده‌سازی شرایط اطلاع‌رسانی از میزان کارکرد تلفن همراه برای مردم و حمایت مادی و معنوی در قالب پروژه مسئولیت اجتماعی شده، تاکنون مانع قطع بیش از 12 هزار و 500 اصله درخت شده است.


رئیس مؤسسه جنگل‌ها و مراتع کشور، روز یکشنبه با مهم دانستن نقش اپراتور اول ارتباطی در حفظ گونه‌های در حال انقراض کشور در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این کار از دو جنبه به باغ گیاه‌شناسی ملی کمک می‌کند؛ یک روش این است که با ارسال پیامک‌ها و دعوت به مشارکت در کمپین «همراه طبیعت»، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را به مشترکانش انجام می‌دهد و منجر به فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در مواجهه با مقوله حفاظت از محیط زیست می‌شود.


عادل جلیلی افزود: از جنبه دیگر، منابع مالی این اپراتور به نگهداری باغ گیاه‌شناسی، جمع‌آوری و پرورش گونه‌های گیاهی موجود در طبیعت نیز کمک شایانی می‌کند.


به گفته وی با توجه به اینکه باغ گیاه‌شناسی ملی جزو پروژه‌های دولتی به حساب می‌آید و با منابع محدود دولت، نمی‌توان به رفع مشکلات و موانع آن پرداخت؛ لذا حمایت‌های مادی و معنوی برندهای فعال در بازار اقتصادی می‌تواند در امر نگهداری گونه‌های کمیاب و در حال انقراض کمک قابل توجهی کند و از این جهت انتظار می‌رود سایر کسب‌وکارها نیز بسته به بنیه اقتصادی خود دست به چنین اقداماتی برای حفاظت از محیط زیست کشور بزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها