در مراسمی با میزبانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد:

رونمایی از مجموعه مقالات دومین همایش فقه هنر

مراسم رونمایی از کتاب مجموعه مقالات دومین همایش فقه هنر در روز شنبه 25 اسفندماه 97 برگزار شد.

رونمایی از مجموعه مقالات دومین همایش فقه هنر
کد خبر: 279829
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۶:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مراسم رونمایی از کتاب مجموعه مقالات دومین همایش فقه هنر در روز شنبه 25 اسفندماه 97 برگزار شد.

در این مراسم که به میزبانی سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور شماری از اصحاب فرهنگ و هنر در ساختمان اصلی وزارت ارشاد برگزار میشد، ابتدا سیدمحمدحسین نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه و جایگاه مطالعات فقهی و همایش فقه هنر در این فعالیتها پرداخت و اهداف و چشم انداز همایش فقه هنر را تشریح کرد.

سپس آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، مدرّس درس خارج فقه و اصول و دبیر علمی همایش فقه هنر، توضیحاتی درباره روند محتوایی همایش ارائه کرد. ایشان با اشاره به اینکه نباید عادت به حفره های تئوریک در عملکرد ما وجود داشته باشد، برخی از این خلاءهای نظری در حوزه فقه هنر را تبیین کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، سید عباس صالحی ضمن تقدیر از مدرسه اسلامی هنر و محصول همایش فقه هنر که به تعبیر وی، مجموعه مقالاتی با موضوعات کاربردی و جدید را گرد آورده، مطالعات فقهی را به سه دسته فقه فردی، فقه اجتماعی و فقه حکومتی تقسیم کرد.


او با اشاره به موضوع پژوهشهای منتشرشده در کتاب مقالات فقه هنر مانند "اسم گرایی یا کارکردگرایی در موضوعات هنری"، "ذاتی و عرضی در احکام هنری"، "معیار مواجهه فقهی با محصول هنری" و ...، آنها را بیشتر در زمره فقه اجتماعی دانست که نسبت به رویکرد صرفا فقه فردی در سنّت فقهی، پیشرفت داشته است.


صالحی در عین حال به مشکلات و مسائل فقه حکومتی در مورد هنر اشاره و نیاز به تحقیقات بیشتر در این حوزه را نیز یادآور شد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسیر طی شده توسط دو همایش فقه هنر را رو به جلو و یک آغاز دلگرم کننده ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که در آینده نیز به همین روند ادامه دهد تا به اهداف والای خویش دست یابد.

این مراسم در انتها با رونمایی از کتاب مجموعه مقالات دومین همایش فقه هنر توسط وزیر ارشاد و امضای یادبود به وسیله ایشان و سایر مهمانان حاضر، به پایان رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها