کد خبر: 279911
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۰:۰۹:۰۰
| |

محبی‌نیا با اشاره به تاکیدات رهبری برای اصلاح برخی ساختارها گفت:

اهل فن باید آمارها و مستندات را بیان کنند/ هنوز نتوانستیم از ظرفیت واقعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عادت‌های زشت و ناپسندی سالیان سال شکل در کشور شکل گرفته و به شکل اژدهای خطرناکی حقانیت انقلاب و نیازهای واقعی مردم را می‌بلعد و همین باعث شده است که آنان ناراضی باشند.

اهل فن باید آمارها و مستندات را بیان کنند/ هنوز نتوانستیم از ظرفیت واقعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم
کد خبر: 279911
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جهانبخش محبی‌نیا، با اشاره به تاکیدات رهبری برای اصلاح برخی ساختارها گفت: این اصلاح ساختار گشایش بسیار مبارکی است؛ زیرا کشور به جد نیاز به آن دارند. ما در حوزه استراترژی‌ها و تاکتیک‌ها و یا اقتصاد، فرهنگ، سیاست حتما باید دست به اصلاح ساختاری و دگرگونی‌ها بزنیم تا بتوانیم انقلاب را در رسیدن به اهدافش کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ساختار مفهمومش فراتر از آن چیزی است که مطرح می‌شود، هنگامی که بحث از ساختار می‌شود باید موشکافانه‌تر عمل کنیم زیرا هر ساختار طبیعتا برای خودش سازمان‌هایی دارد.

نماینده مردم میاندوآب با بیان این‌که اصلاح ساختار می‌تواند در تمامی حوزه‌ها صورت گیرد بیان کرد: مثلا اقتصاد را مردم‌محور، سیاست را انتقادپذیر و یا فرهنگ را بر مبنای عزت و کرامت انسانی به سمت و سویی تعالی شهروندان سوق دهیم.

محبی‌نیا خاطرنشان کرد: معتقدم کارشناسان، نیروهای فنی و اهل فن باید آمارها و مستندات را بیان کنند و از سوی دیگر مقام معظم رهبری باید انتظارات و توقعاتشان را با سران قوا،‌ دانشگاهیان، نیروهای فعال حوزه و نخبگان برای مدیریت فردای کشور در میان بگذارند.

وی تاکید کرد: زیست در مقیاس جهانی با سرعت به سمت تغییرات پیش می‌رود و ما هم باید با اصلاح ساختار و دگرگونی‌های مثبت، کشور را به سمت و سویی پیش ببریم که آینده روشنی را برای ما رقم بزند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش اعظمی از ساختارهای کشور از مد افتاده و سازمان‌های ما مخصوصا در بخش نهادها با فرسودگی روبه‌رو شده‌اند ما باید در یک پروژه ساختار کارگذار بتوانیم هم ظرفیت ساختارها را بیشتر کنیم و هم با وجود آوردن نهادها و سازمان‌ها، کارگزاران را به سمت درک واقعیت و نیازهای مردم پیش ببریم. به نظر من این تاکید رهبری تحول بسیار بزرگ و مبارکی است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کارایی عملکرد گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در اینکه به سخنان رهبری جامعه عمل بپوشانند چقدر ضرورت دارد، عنوان کرد: وقتی توقعات رهبری مطرح شود تحلیل من این است که یک اجماع همگانی بر مبنای نیازهای مطرح شده از سوی ایشان شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: باید تحقیقات و پژوهش‌هایی در خصوص وضعیت کشور صورت گیرد و نیازها مشخص شود. طرح اصلاح ساختارها از سوی شخصیت اول کشور مطرح شده است و ایمان دارم اقدامات بسیار خوبی در حوزه تحقیقاتی و کاربردی علمی،‌ اجرایی و اداری صورت می‌گیرد.

محبی‌نیا خاطرنشان کرد: عادت‌های زشت و ناپسندی سالیان سال شکل در کشور شکل گرفته و به شکل اژدهای خطرناکی حقانیت انقلاب و نیازهای واقعی مردم را می‌بلعد و همین باعث شده است که آنان ناراضی باشند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز نتوانستیم از ظرفیت و پتاسیل واقعی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی آن‌طور که باید استفاده کنیم و این صحبت‌ها می‌تواند در مقیاس جهانی و منطقه‌ای یک فرصت تاریخی به شمار بیاید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سران قوا به محض اینکه رهبری ابعاد تازه‌ای را بیان کردند باید یک استعلام از وضعیت کشور بگیرند و متناسب با ساختارها به آن چه که رهبری گفته‌اند، عمل کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها