ارائه خدمت به مبتلایان سکته مغزی و قلبی در نوروز 98

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها، نحوه ارائه خدمت به بیماران سکته حاد قلبی و مغزی و همچنین افراد مبتلا به اعتیاد را تشریح کرد و گفت:با توجه به اینکه بیماران سکته مغزی و قلبی نیازمند خدمات اورژانس هستند، در زمان مشاهده علائم با اورژانس بیمارستانی تماس بگیرند

ارائه خدمت به مبتلایان سکته مغزی و قلبی در نوروز 98
کد خبر: 279982
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| جمشید کرمانچی مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها درباره وضعیت رسیدگی به بیماران سکته حاد قلبی و مغزی در تعطیلات نوروزی، گفت: در وزارت بهداشت نحوه ارائه خدمات در دو مورد بیماری‌های سکته حاد قلبی و مغزی را برنامه‌ریزی کردیم و بیماران در صورت مشاهده علائم باید به بیمارستان‌های مجری طرح 247 و 724 مراجعه و در آن‌جا خدمات لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه 54 مرکز برای خدمات سکته حاد مغزی و 53 مرکز برای خدمات سکته حاد قلبی در کشور وجود دارد و آماده ارائه خدمت به این بیماران هستند، افزود: برخی از مراکز هم خدمات را به صورت مشترک ارائه می‌دهند.

کرمانچی تاکید کرد: از طرفی با توجه به اینکه بیماران سکته مغزی و قلبی نیازمند خدمات اورژانس هستند، در زمان مشاهده علائم با اورژانس بیمارستانی تماس بگیرند؛ چراکه اورژانس مراکز ارائه‌دهنده خدمات را می‌شناسد و بیماران را به سرعت به بیمارستان‌های 247 و 724 منتقل می‌کند. بنابراین ترجیح ما این است که بیماران از طریق اورژانس پیش‌بیمارستانی و آمبولانس 115 به بیمارستان منتقل شوند تا با مراجعات متعدد به بیمارستان‌های دیگر، زمان طلایی برای دریافت خدمت را از دست ندهند.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها، ادامه داد: این مراکز در تمام شهرهایی که دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم، وجود دارند و به شهرهای غیردانشگاهی هم ارائه خدمات می‌دهند. بر این اساس هماهنگ کرده‌ایم که برای سکته حاد مغزی خدمات به صورت اورژانس ارائه شود و برای سکته حاد قلبی هم فقط در همان 53 مرکز اقدامات لازم انجام می‌شود و سایر بیمارستان‌هایی هم که سی‌سی‌یو دارند، ‌خدمات را مشابه سایر ایام سال به بیماران ارائه می‌دهند.

کرمانچی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به وضعیت فعالیت کلینیک‌های ترک اعتیاد در ایام نوروز، گفت: با توجه به اینکه مراکز ترک اعتیاد و درمان اختلالات سوء‌مصرف مواد به صورت سرپایی خدمات‌شان را دریافت می‌کنند و اکثر این مراکز در بخش خصوصی قرار دارند، در روزهای نوروزی تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه البته داروهای این بیماران به میزان مورد نیاز زمان تعطیلات به آنها ارائه می‌شود، اظهار کرد: اطلاعات افراد در این مراکز ثبت است و برای ایام تعطیل به آنها دارو می‌دهند و مشخص است که چه مقدار دارو به بیماران داده شده و آنها چقدر دارو باید مصرف کنند. در عین حال اگر بیماری دچار عارضه اورژانس شود، همان زمان اگر با 115 تماس بگیرند، مراکز ارائه دهنده خدمات مشخص است و با توجه به اینکه بیمار اورژانس است، در کلیه مراکز درمانی به آنها ارائه خدمت می‌شود. اگر هم بیماری در این ایام با مشکل مواجه شد با سامانه 190 تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها