معاون وزارت جهاد کشاورزی:

کنجاله تنظیم بازاری بین واحدهای دام و طیور توزیع می‌شود

مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از توزیع نهاده کنجاله سویا با حجم بالا و قیمت مصوب به قیمت تنظیم بازاری برای همه واحدهای صنعت دام و طیور کشور خبر داد.

کنجاله تنظیم بازاری بین واحدهای دام و طیور توزیع می‌شود
کد خبر: 280013
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی رضایی گفت: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، امروز در نشستی فوری بین معاونت امور دام، معاونت توسعه بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام و تشکل ها و اتحادیه های مربوطه، مشکلات تامین و توزیع نهاده های صنعت دام و طیور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


وی اظهار داشت: قرار شد پیش از شروع سال جدید تمهیدات لازم برای تامین کافی و به موقع نهاده کنجاله سویا برای همه واحدهای تولیدی مرغ مادر، اجداد، گوشتی، تخمگذار و واحدهای دامی شیری و گوشتی انجام شود.


رضایی ادامه داد: اکنون با حضور شرکت پشتیبانی امور دام در بحث تامین و ذخیره، انواع نهاده های دام و طیور شامل کنجاله سویا، ذرت و جو بیش از نیاز وارد و تامین شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


وی یادآور شد: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در تامین این نهاده ها به اختلال در شبکه توزیع برمی گردد که با این اقدام وزارتخانه این مشکل برای سال آینده رفع می شود.


این مقام مسئول گفت: در 2 هفته اخیر 100 هزار تن کنجاله سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام و 68 هزار تن از این نهاده توسط بخش خصوصی با قیمت های مصوب به بازار عرضه شد که همچنان ادامه دارد.


وی خاطرنشان کرد: اکنون قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بنادر 2 هزار و 450 تومان و ذرت و جو یک هزار و 350 تومان است که با احتساب هزینه حمل به استان ها باید هر کیلو کنجاله 2 هزار و 600 تومان و ذرت و جو یکهزار و 500 تومان به دست تولیدکنندگان برسد.


به گفته تولیدکنندگان و پرورش دهندگان، بخش عمده نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور از بازار آزاد تامین می شود که پیش از این هر کیلو کنجاله چهار هزار تومان و ذرت به یکهزار و 800 تومان رسیده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها