ظریف: سفر رئیس جمهوری به عراق گره های زیادی را باز کرد

وزیر امور خارجه گفت: طی سفری که رئیس جمهور به عراق داشتند، گره‌های چند دهه ای در روابط ایران و عراق گشوده شده که لایروبی اروند رود و ویزای رایگان برای زوار از جمله این گره‌ها بود.

ظریف: سفر رئیس جمهوری به عراق گره های زیادی را باز کرد
کد خبر: 280051
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه ایران گفت: طی سفری که رئیس جمهور به عراق داشتند، گره‌های چند دهه ای در روابط ایران و عراق گشوده شده که لایروبی اروند رود و ویزای رایگان برای زوار از جمله این گره‌ها بود.

محمدجواد ظریف صبح امروز در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به عراق سفر بسیار موفقی بود و هدف من از سفر به قم علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س)، ارائه گزارش دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق و بیان دیگر مسائلی که در صحنه دیپلماسی وجود دارد خدمت مراجع عظام است.

او افزود: در سفری که رئیس جمهور به عراق داشتند، گره‌های چند دهه ای در روابط ایران و عراق گشوده شده که لایروبی اروند رود و ویزای رایگان برای زوار از جمله این گره‌ها بود، همچنین احداث خط آهن شلمچه به بصره از دیگر بحث های ما با طرف عراقی بود.

وزیر امور خارجه گفت: بحث لایروبی اروند رود حدود 31 سال است که معلق مانده و به لطف خدا و با تلاش های صورت گرفته این مشکل در دست پیگیری قرار گرفته است.

ظریف خاطرنشان کرد: در مورد لایحه fatf دو کنوانسیون در مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد که از آن مجرا باید پیگیری شود و سفر ما به قم بیشتر ارائه گزارش پیرامون دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق است.

منبع:شفقنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها