استاندار کرمانشاه خبر داد:

بهره‌مندی کارمندان کرمانشاه از مزایای مناطق جنگی

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قانون مناطق جنگی از اول فروردین سال 96 ابلاغ شده است، گفت: این قانون شامل کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاه‌های دولتی می‌شود.

بهره‌مندی کارمندان کرمانشاه از مزایای مناطق جنگی
کد خبر: 280067
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز دوشنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: با پیگیری های فراوان از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و دیدار با سرلشکر باقری رئیس این ستاد، شهر کرمانشاه هم در زمره مناطق جنگی قرار گرفت و از مزایای این مناطق برخوردار خواهد شد.


وی با بیان اینکه قانون مناطق جنگی از اول فروردین سال 96 ابلاغ شده است، گفت: دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای این قانون هستند.


بازوند توضیح داد که در این قانون نحوه اعمال قانون و میزان مزایای اختصاصی به کارمندان نیز با جزئیات مشخص شده است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: این قانون شامل کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاه های دولتی می شود.


حبیب الله وفائی افزود: براساس این قانون دستگاه های دولتی مکلفند از اول فروردین سال 97 به طبقه شغلی به کارمندان شاغل در دستگاه اعطا کنند.


براساس بند الف ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، با هدف جبران عقب ماندگی‌های استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، ستاد کل نیروهای مسلح موظف شده که محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را اعلام کند.


ستاد کل هم آذر ماه 1396 به این قانون عمل کرد و مناطقی از 6 استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه را به عنوان مناطق جنگی دوران دفاع مقدس تعیین و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد.


این ستاد در نامه خود، مناطق عملیاتی دفاع مقدس را به 2 بخش «مناطق جنگی» (که مورد تصرف یا بشدت در حال بمباران و گلوله باران بوده) و «امنیتی درگیر» (که حضور ضدانقلاب و درگیری های مداوم در این مناطق موجب عقب ماندگی های آنها شده) تقسیم کرده است.


براساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، شهر‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب و قصرشیرین در لیست مناطق جنگی دوران دفاع مقدس قرار گرفتند که پس از پیگیری های استاندار و مسئولان استانی، شهر کرمانشاه نیز مشمول این قانون شد.


براساس بند پ این قانون «دولت موظف است ردیف متمرکزی را در قوانین بودجه سنواتی به جبران عقب ‌ماندگی‌ها و ارتقای شاخص‌های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد، به گونه‌ای که این شاخص‌ها سالانه 10 درصد افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستان‌های برخوردار کشور برسد.»


همچنین براساس بند ث ماده 112 «سازمان و سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق العاده پیش بینی شده در بند یک ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق تأمین و اعمال و احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس را صادر کند.»


بند یک ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری به افزایش دست کم 20 درصدی حقوق کارمندان مناطق جنگی اشاره دارد: «فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه ‌یافته و بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی که شاغلین آنها دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر است تا به میزان 25 درصد امتیاز حقوق ثابت و برای سایر مشاغل تا 20 درصد حقوق ثابت هرکدام از کارمندان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.»


استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، دارای 34 شهر و 2ه هزار و 600 روستا است و 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول دوران جنگ تحمیلی هشت سال به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.


این استان 9 هزار و 796 شهید، 21 هزار و 309 جانباز و یک هزار و 790 آزاده برای پیروزی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها