ضرب‌الاجل نخست‌وزیر به نمایندگان عراق؛

آیا کابینه عراق تکمیل می‌شود؟

احزاب عراق چهار ماه بعد از رأی اعتماد به دولت جدید، در حال رایزنی هستند تا بتوانند وزرای چهار وزارتخانه بی‌وزیر را نیز معرفی کنند.

آیا کابینه عراق تکمیل می‌شود؟
کد خبر: 280074
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۵:۰۶:۱۰

اعتمادآنلاین| از آبان ماه گذشته که دولت جدید عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» رأی اعتماد گرفت، وزارتخانه‌های دفاع، کشور، آموزش و پرورش و دادگستری هنوز بی‌وزیر باقی مانده است.

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «البناء» اعلام کرد که احتمالا دو ائتلاف اصلی در عراق یعنی «الاصلاح» و البناء پیش از برگزاری جلسه پارلمان در شنبه آتی، نشست مشترکی برای هماهنگی برگزار خواهند کرد.

البلداوی تأکید کرد که هدف از نشست بین این دو ائتلاف، توافق بر سر معرفی نامزدهای وزارتخانه‌های بدون وزیر است.

وبگاه شبکه «العهد» عراق به نقل از نماینده البناء گزارش داد که «تحرکات سیاسی در جریان است تا زمانی برای برگزاری نشست مشترک بین دو ائتلاف اصلی البناء و الاصلاح تعیین شود».

وی ادامه داد: «ائتلاف الاصلاح هنوز تصمیم قطعی در خصوص نامزدهای [وزارت] دفاع اتخاذ نکرده و ائتلاف البناء نیز منظر این است که موضوع فالح الفیاض برای [تصدی] منصب معاون نخست ویر در مسائل امنیتی مشخص شود تا نامزد وزارت کشور معرفی گردد».

البلداوی در پایان اظهارات خود تأکید کرد، مشخص شدن تکلیف الفیاض منوط به موافقت همه فراکسیون‌های سیاسی به ویژه ائتلاف الاصلاح و البناء است.

بیست‌وچهارم اکتبر، پارلمان عراق به ریاست محمد الحلبوسی و با حضور «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور، به 14 وزیر کابینه پیشنهادی عادل عبدالهمدی و خود او، رأی اعتماد داد تا عبدالمهدی رسما نخست‌وزیر جدید عراق نام بگیرد اما با گذشت چهار ماه هنوز چهار وزارتخانه بدون وزیر مانده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها