کد خبر: 280078
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

نظرسنجی اعتمادآنلاین؛

به نظر شما بهترین مربی باشگاهی فوتبال ایران در سال 97 چه کسی است؟

مربیان لیگ برتر بدون تردید نقش مهمی وضعیت این روزهای لیگ برتر فوتبال دارند. آن‌ها تلاش کرده‌اند با بالا بردن دانش خود تیم‌هایشان را به بهترین شکل ممکن آماده بازی‌های لیگ برتر کنند.

به نظر شما بهترین مربی باشگاهی فوتبال ایران در سال 97 چه کسی است؟
کد خبر: 280078
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ برتر ایران روزهای جالبی را پشت سر می‌گذارد. پنج تیم بالای جدول برای رسیدن به قهرمانی در لیگ هجدهم با هم رقابت می‌کنند و تنور لیگ برتر حسابی داغ شده است. اتفاقی که مایه خوشحالی اهالی فوتبال است و می‌تواند زمینه‌ساز قدرتمندتر شدن تیم ملی شود.

مربیان لیگ برتر بدون تردید نقش مهمی در این اتفاق دارند. آن‌ها تلاش کرده‌اند با بالا بردن دانش خود تیم‌های خود را به بهترین شکل ممکن آماده بازی‌های لیگ برتر کنند.

لیگ برتر ایران هنوز به پایان نرسیده اما شروع سال جدید فرصتی است برای معرفی موفق‌ترین مربی باشگاهی فوتبال ایران در سال 97؛ کارشناسان فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مربی موفق فوتبال در سال 97 را انتخاب کرده‌اند.

برانکو؛ مقابله با بازیکن‌سالاری

محمود کلهر، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین برانکو ایوانکوویچ را به‌عنوان مربی سال فوتبال ایران انتخاب کرد و گفت: «او توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند و با این تیم به فینال آسیا هم راه یافت.»

او در ادامه گفت: «برانکو یک مربی بادانش است که سال‌های زیادی است که در ایران کار کرده است. همین موضوع هم باعث شده که با شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران آشنایی پیدا کند. برانکو ارتباط خوبی هم با هواداران پرسپولیس برقرار کرده و این موضوع باعث شده تا پرسپولیس در شرایط خوبی قرار بگیرد.»

کلهر در ادامه گفت: «برانکو با پدیده بازیکن‌سالاری در پرسپولیس هم مبارزه کرد. این هم یکی دیگر از موفقیت‌های او در پرسپولیس به‌حساب می‌آید.»

قلعه‌نویی؛ یک مدیر موفق

علی دوستی‌مهر، مربی پیشین تیم‌های ملی پایه ایران امیر قلعه‌نویی را موفق‌ترین مربی ایرانی در سال 97 دانست و گفت: «امیر قلعه‌نویی سال‌های زیادی است که در فوتبال ایران حضور دارد و در هر تیمی که حضور داشته توانسته آن تیم را به موفقیت برساند. امسال هم توانسته با سپاهان در بین تیم‌های مدعی قرار بگیرد. به نظر من قلعه‌نویی یک مدیر موفق است و اعتمادبه‌نفس را به بازیکنانش تزریق می‌کند.»

دوستی‌مهر در ادامه گفت: «قلعه‌نویی با رفتارش سعی می‌کند روح تیم را بزرگ کند. اگر تیمی بدون مهره را هم در اختیار بگیرد سعی می‌کند آن تیم را برای رسیدن به موفقیت آماده کند. برخی تیم‌ها با مربیان تیم شناخته می‌شوند. تیم‌های امیر قلعه‌نویی هم همین‌گونه هستند.»

برانکو و شفر؛ سرخابی‌ها را متحول کردند

حسن روشن، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه استقلال برانکو و شفر را مربیان موفق فوتبال ایران دانست و گفت: «در این روزها پرسپولیس و استقلال هر دو به‌خوبی بازی می‌کنند. دو تیم سرخابی پایتخت تحت نظر مربیان خودشان رشد خوبی داشته‌اند و من فکر می‌کنم که برانکو و شفر هر دو مربیان موفق فوتبال ایران در سال 97 بوده‌اند.»

روشن در ادامه گفت: «کی‌روش در زمان حضورش در ایران تعامل خوبی با مربیان ایرانی نداشت و همین موضوع باعث شد که مربیان ایرانی نتوانند توانایی‌های خودشان را نشان دهند. حالا با جدایی کی‌روش از تیم ملی مربیان ایرانی هم می‌توانند داشته‌های خودشان را بروز دهند.»

برانکو؛ استمرار در موفقیت

امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال ایران هم برانکو را به‌عنوان بهترین مربی فوتبال ایران در سال 97 انتخاب کرده و گفت: «استمرار موفقیت‌های پرسپولیس یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک مربی موفق است. در کنار این موضوع برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران مایه مباهات فوتبال ایران شد و به جهان نشان داد که ایران هم می‌تواند بازی‌های بزرگ را میزبانی کند.»

او در ادامه گفت: «برانکو در مدت‌زمانی که در ایران بوده توانسته یک نایب‌قهرمانی و 2 قهرمانی در لیگ را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد. امسال هم توانسته با پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر باشد و یکی از اصلی‌ترین بخت‌های قهرمانی در لیگ است. در آسیا هم توانسته موفق عمل کند.»

حاج‌رضایی در ادامه افزود: «برانکو در بدترین شرایط پرسپولیس هیچ‌گاه شکایت نکرد و با هرآنچه در اختیار داشت ادامه داد، آن هم برخلاف برخی از مربیان ایرانی که وقتی نتیجه نمی‌گیرند دلایل واهی می‌آورند و سعی می‌کنند مشکلات را از خودشان دور کنند.»

یحیی گل‌محمدی؛ یک فوتبال پیشرفته

بهتاش فریبا، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال یحیی گل‌محمدی را به‌عنوان بهترین مربی فوتبال ایران در سال 97 انتخاب کرد و گفت: «شرایط پدیده در نیم‌فصل اول بسیار بد بود و گل‌محمدی توانست در این شرایط تیمش را در بین مدعیان لیگ قرار دهد. امروز هیچ فوتبالیستی بدون دریافتی از باشگاه بازی نمی‌کند. جمع کردن تیمی که دچار مشکل مالی است بسیار سخت است.»

فریبا در ادامه گفت: «مدل فوتبالی هم که تیم یحیی گل‌محمدی بازی می‌کند ازنظر من یک فوتبال پیشرفته است. او توانسته با چند بازیکن بی‌نام‌ونشان یک فوتبال رو به جلو، سرعتی و باتاکتیک انجام دهد. نتایجی هم که تا امروز گرفته است خوب بوده است.»

شما به‌عنوان مخاطب اعتمادآنلاین کدامیک از مربیان را به‌عنوان مربی برتر در سال 97 انتخاب می‌کنید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها