کد خبر: 280115
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

مژگان قدوسی، عضو هیات مدیره انجمن نقاشان با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

حضور انجمن‌ها در قانون‌گذاری‌های ارشاد، گامی مهم برای هنرمندان تجسمی است/ ارشاد باید ویترین هنرهای تجسمی باشد

مژگان قدوسی، عضو هیات مدیره انجمن نقاشان درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ گفت: مهم‌ترین اقدامی که می‌خواهیم وزارت ارشاد در راستای حمایت از هنرهای تجسمی انجام دهد برنامه‌ریزی و برگزاری بی‌ینال‌ها و سپردن آن به دست هنرمندان تجسمی است. باید هنرمندان تجسمی دلگرم شوند و بدانند پشت‌شان گرم است. در واقع ارشاد باید ویترین هنرهای تجسمی شده و آن را به لایه‌های زیرین اجتماع کشانده و معرفی کند.

حضور انجمن‌ها در قانون‌گذاری‌های ارشاد، گامی مهم برای هنرمندان تجسمی است/ ارشاد باید ویترین هنرهای تجسمی باشد
کد خبر: 280115
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هنرمندان تجسمی گلایه‌های بسیاری از بی‌توجهی ارشاد به فعالیت‌های خود دارند، چرا که علاوه بر بی‌توجهی رسانه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نگاه تاثیرگذاری به این شاخه از هنر ندارد.

در اینباره مژگان قدوسی، عضو هیات مدیره انجمن نقاشان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «این‌قدر در وزارت فرهنگ و ارشاد مدیر آمده و رفته که حتما باید زمان مشخصی برای بررسی عملکرد این وزارتخانه در حوزه هنرهای تجسمی داشته باشیم. مثلا می‌توانیم شرایط هنرهای تجسمی را در 6 ماه گذشته بررسی کنیم، چرا که با جابه‌جایی مدیران، تغییرات بسیاری در عملکرد این وزارتخانه ایجاد می‌شود.»

او با اشاره به اقدامات سیدمحمدمجتبی حسینی، بیان کرد: «پیش از معاونت سیدمحمدمجتبی حسینی، در واقع هیچ اتفاقی که کمی خوشایند باشد برای هنرهای تجسمی نیفتاده بود. تنها بخش خصوصی مثل همیشه بار حمایت از هنرمندان را به دوش کشید. در دوره معاونت آقای حسینی، شاهد اتفاق‌هایی هستیم که برای هنرهای تجسمی رخ داده است، از جمله دخالت دادن انجمن‌ها در تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری‌ها. همچنین، تصمیم گرفته شده که زیر نظر آقای هادی مظفری، برگزاری بی‌ینال‌ها، دست انجمن‌ها بیفتد.»

این هنرمند نقاش، با اشاره به بهبود شرایط جشنواره هنرهای تجسمی گفت: «در بخش جشنواره، با توجه به اینکه ارشاد سال 96 ضعیف عمل کرده بود اما سال گذشته، شاهد بودیم که داوران و مدیران با نگاه تخصصی وارد عمل شدند. از همه مهم‌تر، هادی مظفری، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، شورایی تشکیل داد که در آن شورا، متخصصین بسیاری جریان‌ساز بودند.»

قدوسی، پایداری تصمیم‌ها را از مهم‌ترین اولویت‌های ارشاد دانست و گفت: «به‌طور کلی، اگر جریانی که در بخش هنرهای تجسمی در حال حرکت است مداومت پیدا کرده و ادامه‌دار باشد، به نظرم اتفاق‌های خوشایندی رخ می‌دهد. همچنین، مهم‌ترین اقدامی که می‌خواهیم وزارت ارشاد در راستای حمایت از هنرهای تجسمی انجام دهد برنامه‌ریزی و برگزاری بی‌ینال‌ها و سپردن آن به دست هنرمندان تجسمی است. باید هنرمندان تجسمی دلگرم شوند و بدانند پشت‌شان گرم است. در واقع ارشاد باید ویترین هنرهای تجسمی شده و آن را به لایه‌های زیرین اجتماع کشانده و معرفی کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها