بازار کار کدام کشورها بیشتر وابسته به نیروی کار خارجی است؟

برای بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان، جذب نیروی کار ماهر نه یک موضوع ساده که مساله مرگ و زندگی است.

بازار کار کدام کشورها بیشتر وابسته به نیروی کار خارجی است؟
کد خبر: 280172
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ۰۹:۱۴:۵۲

اعتمادآنلاین| شرکت‌های برتر جهان مجبور هستند تا برای حفظ جایگاه خود، بهترین‌ها را جذب کنند حتی اگر این کار باعث شود آنها دارای کارکنانی با ملیت‌های گوناگون باشند. این مساله تنها منحصر به شرکت‌ها نیست و دولت‌های جهان نیز رویکرد متفاوتی در برخورد با جذب مهاجرین کاری دارند.


به گزارش ویژوال کپیتالیست، بر اساس مطالعات این مؤسسه که با استناد به داده‌های سازمان ملل و شاخص رقابت پذیری جهانی و بر حسب معیارهایی چون: برنامه‌های مهاجرتی برای جذب مهاجرین کاری، پرورش استعداد مهاجران، حفظ نیروی کار خارجی جذب شده و توانایی بازار کار این کشورها برای جذب مهاجران صورت گرفته است، 25 کشور برتر جهان رده‌بندی شده‌اند که بر این اساس 10 کشور اول عبارت اند از:


1- سوئیس


2- سنگاپور


3- انگلیس


4- آمریکا


5- سوئد


6- استرالیا:


7- لوکزامبورگ


8- دانمارک


9- فنلاند


10- نروژ


هم چنین سنگاپور برترین کشور از نظر برنامه‌های مهاجرتی برای جذب مهاجرین کاری، هلند بهترین کشور از نظر پرورش استعداد مهاجران، سوئیس بهترین کشور از نظر حفظ نیروی کار خارجی جذب شده و سنگاپور بهترین کشور از نظر توانایی بازار کار این کشورها برای جذب مهاجران معرفی شده‌اند.


رتبه دیگر کشورها:


در این رده‌بندی هم چنین هلند در رده یازدهم، کانادا در رده سیزدهم، آلمان در رده هفدهم، اتریش در رده هجده، امارات در رده نوزدهم، ژاپن در رده بیست و دوم و فرانسه در رده بیست و چهارم قرار گرفته‌اند.


منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها