کد خبر: 280207
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ۱۰:۵۲:۰۳
| |

اعتراض 2 سناتور آمریکایی به سُستی تحریم‌های کره شمالی

نامه نگاشته‌شده از سوی 2 سناتور آمریکایی خطاب به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور، حاکی از نارضایتی آنها درباره سرعت اجرای تحریم‌های پیونگ‌ یانگ است!

اعتراض 2 سناتور آمریکایی به سُستی تحریم‌های کره شمالی
کد خبر: 280207
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ۱۰:۵۲:۰۳

اعتمادآنلاین| انتقاد از سُست شدن حلقه تحریم‌های واشنگتن علیه کره شمالی موضوع نامه‌ای است که 2 سناتور آمریکایی خطاب به مایک پمپئو و استیو منوچین وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور، نوشته‌اند.

در این نامه، «کوری گاردنر» جمهوریخواه و «اد مارکی» دموکرات، خواستار تعهد واشنگتن به اجرای تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه پیونگ‌ یانگ شده‌اند.

گفتنی است این 2 نفر عضو کمیته‌ فرعی آسیای شرقی از زیرمجموعه کمیته روابط خارجی سنا هستند و مدعی اُفت قابل توجه سرعت اعمال تحریم‌های کره شمالی شده‌اند.

آنها در طرح ادعای خود به این مطلب استناد می‌کنند که دولت ترامپ از 31 مارس 2017 تعداد 182 نفر را به دلیل نقض تحریم‌های کره شمالی مؤاخذه کرده حال آنکه این رقم از 23 فوریه 2018 تاکنون به 26 نفر تنزل یافته است.

گفتنی است دور دوم مذاکرات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که اواخر فوریه در هانوی برگزار شد به دلیل اختلاف‌نظر طرفین درباره نحوه رفع تحریم‌ها، با ناکامی به اتمام رسید.

این در حالی است که «چوئه سان هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی ضمن محکوم کردن آمریکا در بی نتیجه ماندن مذاکرات اخیر، تاکید کرد: ما نه علاقه‌ای به قبول درخواست‌های آمریکا داریم و نه علاقه‌ای به ادامه این قبیل مذاکرات.

وی در ادامه عنوان داشت که کره شمالی در مورد تداوم مذاکراه با آمریکا و همچنین توقف فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود بازنگری می‌کند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی در ادامه عنوان داشت که آمریکا فرصت طلایی مذاکره با پیونگ یانگ را از دست داده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها